Monday, December 10, 2018

ခုမွစၿပီး တရားထိုင္မဲ့သူေတြအတြက္.."အာရံု"


ခုမွစၿပီး တရားထိုင္မဲ့သူေတြအတြက္.."အာရံု"
••••••••••••••••••••••••••••••••••
"ဝိပႆနာ" ဆိုတာ "အာရံု" ကို ရႈတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဝိပႆနာစတင္အားထုတ္ၾကမဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ဟာ " အာရံု "ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို တိတိက်က် နားလည္ထားလိုက္ရင္၊ သေဘာေပါက္ထားလိုက္ရင္ျဖင့္ မိမိတို ့အားထုတ္မႈမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ကို အက်ိဳးမ်ားၾကပါလိမ့္မယ္။ေတာ္ေတာ္ေလး ကို အေထာက္ကူျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
တရားစထိုင္ေတာ့..
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဟာ စာေပေတြထဲမွာ ဖတ္ထားတဲ့အတိုင္း၊ တရားေတြ နာၾကားဖူးခဲ့ရတဲ့ အတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္းလိုက္နာၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကတာပါဘဲ။ပထမေတာ့ ဝင္ေလ၊ထြက္ေလ "အာနာပါန" ေပါ့၊ အဲဒီလို မွတ္ရင္း မွတ္ရင္း က ေဝဒနာေတြ ေပၚလာမယ္၊ အေတြးေတြထဲ ေပၚလာမယ္၊ ေဝဒနာေပၚတဲ့အခါ ေဝဒနာရႈလိုက္၊ ေတြးေနတာကို သိတဲ့အခါ ေတြးေနတဲ့ အသိေလးကိုသိလိုက္၊ အဲဒီလိုေတြ ရႈမွတ္ေနရင္းက ကိုယ့္ရဲ ့ဉာဏ္စဥ္ေလးဟာ လည္း အရင္ကနဲ ့မတူဘဲနဲ ့နည္းနည္းျမင့္လာၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ျမင့္လာတာနဲ ့အေလ်ာက္ ကိုယ့္ရဲ႕ အားထုတ္မႈအေပၚ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ဆင္ျခင္မိလာပါတတ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီလို တရားအားထုတ္ရင္း ေပၚလာသမွ်ေတြ ရႈရင္းက၊တစ္ခ်ိဳ ့ကလည္း အားထုတ္ေနရင္း အေတြးမ်ိဳးစံု နဲ ့ေတြးေနမိတာကို သတိရသြားလိုက္၊ ျပန္မွတ္လိုက္ ၊ မိမိ သိထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာ အေခၚေဝၚေတြ နဲ ့လက္ရွိျဖစ္ေနတာေတြ နဲ ့ေတြးေတာ့ဆင္ျခင္လိုက္ နဲ ့ရႈမွတ္ေနၾကရင္း ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ္ ဟုတ္ပါ့မလား၊ ငါ့ရႈမွတ္ေနတာ မွန္ရဲ ့လားဆိုၿပီး ဒြိဟေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္၊ ရႈရင္းက ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ မသဲကြဲတာေတြ ျဖစ္ၾကတာ ရွိၾကမွာပါ။
ဥပမာ-
ရႈမွတ္တာၾကာလာေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ မွတ္ေနရင္း ႏွာသီးဖ်ား နဲ ့ ႏွာေခါင္းေပ်ာက္သြားလို ့ဘာကို ရႈရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနတာေတြ၊ ရႈမွတ္ေနရတာထံုၿပီး.. စိတ္လား၊ အာရံု လား၊ ကြဲကြဲျပားျပားမျဖစ္၊ မသိၾကတာေတြ ရွိၾကမွာပါ။ အယင္က တရားဓမၼေတြနဲ ့ေဝးခဲ့ၿပီး အခုမွ သံေဝဂ ရၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္ေတာ့ ဇေဝေဇဝါ ျဖစ္ၿပီး လက္ေလွ်ာသြားမွာေတာ့ စိုးပါတယ္။အသက္ႀကီးမွ ေရွာက္ေမးရေအာင္လည္း သူမ်ားေမးေငါ့မွာ စိုးလို ့ရွက္ၿပီး မေမးစမ္းဘဲ အားထုတ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လည္းရွိၾကမွာပါ။ဘယ္လိုဘဲ ျဖစ္ေစ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တရားအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္းေတာ့ "အာရံု"ရဲ ့အဓိပၸါယ္ကို တိတိက်က် သိထား၊ သေဘာေပါက္ထားရင္ မိမိတို႔ရဲ ့အားထုတ္မႈကို ပိုၿပီးအေထာက္ကူျဖစ္ေစပါတယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဝိပႆနာအားထုတ္ဖို ့လြယ္ကူေစရန္အတြက္ ဖတ္ရႈထားဖူးတဲ့ ဝိပႆနာ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာစိုးလြင္ (မႏၱေလး) ေဟာေျပာပို႔ခ်ေသာ " ဝိပႆနာအေျခခံ တရားေတာ္ "မွ "အာရံု" ရဲ ့အဓိပၸါယ္ ကို ေကာက္ႏႈတ္ ၿပီး ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အတြက္ အက်ိဳးမ်ားလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္၍ ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။
"ဝိပႆနာ" ဆိုတာ "အာရံု" ေတြကို ရွဳရတာပါဘဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို ့"အာရံု"အေၾကာင္းကိုေဖၚျပတာပါ။
အခု စတင္ျပီးတရားအားထုတ္မဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြကေတာ့ "အာရံု"ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ပိုၿပီးသိသင့္ပါတယ္။
အာရံု ဆိုတာ ဘာလဲ။
"စိတ္၊ ေစတသိတ္" တို႔၏ က်က္စားရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စာလို ေျပာလိုက္တာပါ။
ေျပာမဲ့ေျပာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အတြက္ စာေပကေန ေျပာမွ ပိုၿပီး နားလည္လြယ္မွာ မို ့လို ့ပါ။
အာရံု ( ၆ )ပါး ရွိပါတယ္။
(၁)။ မ်က္စိ နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ အာရံုက "ရူပါရံု" (အဆင္း) လို႔ေခၚပါတယ္။
(၂)။ နား နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ အာရံုက "သဒၵါရံု "(အသံ) ပါ။
(၃)။ ႏွာေခါင္း နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ အာရံုက "ဂႏၶာရံု" (အနံ႔) ပါ။
(၄)။ လွ်ာ နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ အာရံုက "ရသာရံု" (အရသာ) ပါ။
(၅)။ ကိုယ္ နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ အာရံုက" ေဖာ႒ဗၺာရံု " (အထိ) ပါ။
(၆)။ မေနာ နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ အာရံုက "ဓမၼာရံု" ဆိုတဲ႔ (သေဘာတရား) ပါ။
အဲဒီ အာရံု (၆) မ်ိဳးမွာ အေပၚ (၅) မ်ိဳး ကိုေတာ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့သိၾကမွာပါ။
မ်က္စိ နဲ႔ အဆင္း၊ နား နဲ႔ အသံ၊ ႏွာေခါင္း နဲ႔ အနံ႔၊ လွ်ာ နဲ႔ အရသာ၊ ကိုယ္ နဲ႔ အထိ၊ ဒီ (၅) မ်ိဳး ကို အမ်ားအားျဖင့္သိၾကပါတယ္။ ေအာက္ဆံုး တစ္ခုကေတာ႔ အသိနည္းပါတယ္။
"မေနာ" နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔ ဓမၼာရံု ၊ မိမိလည္း အရင္ကမသိပါဘူး။ ဒီလို တရားေဟာတဲ႔ ဓမၼာရံုၾကီး ေလာက္သိတာပါ။
အဲဒီ ဓမၼာရံုကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ "မေနာ" နဲ႔ ဆက္ဆံ တဲ႔ ဓမၼာရံု ဆိုတာ ရွိပါတယ္။
"ဝိပႆနာ"ရွဳတဲ႔ အခါမွာ "မေနာ နဲ႔ ဓမၼာရံု" ဟာ အလြန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ ရူပါရံု၊ သဒၵါရံု ကို လည္း နားလည္တယ္၊ အနံ႔ ဆိုတဲ႔ ဂႏၶာရံု၊ အရသာ ဆိုတဲ႔ ရသာရံု၊ အထိ ဆိုတဲ႔ ေဖာ႒ဗၺာရံု၊ ဒါေတြကိုေတာ့ နာလည္းၿပီး ျဖစ္ၾကမွာပါ။
"ဓမၼာရံု " ဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္ေတာ့"အေတြးအာရံု" လို႔ လြယ္ေအာင္ဘဲ ေျပာပါရေစ။
စာေပ နဲ႔ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ "ဓမၼာရံု" ဆိုတာ "သေဘာတရား" ပါ။
လူတိုင္း နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ "အေတြး"ကို "ဓမၼာရံု"လို႔ ေျပာပါတယ္။ "ဓမၼာရံု" ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုေတာ႔..
ဥပမာ-
ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ အခုမ်က္စိမွိတ္လိုက္ပါ၊ ေရြတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးကို အာရံုျပဳၾကည့္လိုက္ပါ၊ စိတ္ထဲမွာေပၚလာပါလိမ္႔မယ္၊ ေပၚလာလို႔ရွိရင္ ေပၚလာတဲ့ ေရြတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးက "ဓမၼာရံု" ၊ ေပၚလာတဲ႔ အာရံုကို "ဓမၼာရံု " လို႔ေခၚပါတယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့.. ေတြးလို႔ရွိရင္ အေတြးအာရံုကို သိတာက "မေနာ"၊ ဓမၼာရံုမွာ ပံုရိပ္ေတြ ေပၚေနတယ္။ အဲဒါေတြက ဓမၼာရံု အေတြးေတြ၊ အဲဒါကို သိတာ က "မေနာ"။ ဒီ "မေနာ နဲ႔ ဓမၼာရံု"က အသိနည္းေပမယ္႔ တရား အားထုတ္တဲ႔ အခါမွာ "မေနာ နဲ႔ ဓမၼာရံု " ကိုနားလည္ရင္္ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့ေတာ္ေတာ္အက်ိဳးမ်ားတာမို ့ နားလည္ေစခ်င္၊ သိေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ ့ေရးျပေနရတာပါ။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့..
"မေနာဒြါရ ႏွင္႔ ဓမၼာရံု ပါ။
မ်က္စိ နဲ႔ တိုက္တဲ႔ အဆင္း ဆိုတာ အျပင္မွာ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ အေနနဲ႔ ရွိတာ။ အဲဒါေတြက အဆင္း။ မ်က္စိ နဲ႔ တိုက္လို႔ရွိရင္ မ်က္စိထဲမွာ ဘယ္ေယာက်္ား၊ မိန္းမ မွ ဝင္လို႔ မရဘူး။ ဘာပဲဝင္လာမလည္း ဆိုေတာ႔ "ပံုရိပ္" ပဲဝင္လာပါတယ္။ ပံုရိပ္ ဆိုတဲ႔ "အဆင္း" ဝင္လာပါတယ္။
မ်က္စိ ဟာ ျပင္ပ သမုတိနယ္ မွာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ၊ ျဒပ္၊ ဝတၳဳ တို႔ နဲ ့တိုက္ဆိုင္တဲ့ အခါ မ်က္စိတြင္ အဆင္း၊ ပံုရိပ္ ေပၚပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ အေနျဖင္႔ မ်က္စိထဲ ဝင္လို ့မရပါဘူး။
အဲဒီအခ်ိန္ မ်က္စိ မွာ ပံုရိပ္ ေပၚလိုက္တာနဲ ့တျပိဳင္နက္ "မေနာဒြါရ " မွာလဲ ေပၚလာပါတယ္။
ေဒသနာ မွာ ဘယ္လိုေျပာလဲဆိုေတာ႔...
ေနေရာင္ေအာက္က သစ္ကိုင္းေပၚမွာ ငွက္ လာနားတယ္၊ ငွက္ ရဲ႕ ပံုရိပ္က ေျမျပင္ေပၚ တစ္ခါတည္းက်တယ္။ ဒီလိုပဲ မ်က္လံုးမွာ ပံုရိပ္ထင္လိုက္တာ နဲ႔ မေနာ မွာလည္း ပံုရိပ္က တစ္ျပိဳင္နက္က်တယ္။ ဒါ နိယာမ ပါပဲ။ ေဒသနာ မွာ ေတာ္ အဲဒီလို ဥပမာ ေပးထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ မ်က္လံုး မွာ ပံုရိပ္ ေပၚလိုက္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္၊ မေနာ မွာလည္း ပံုရိပ္ ေပၚသြားပါတယ္။
ဒီေတာ႔ မေနာမွာ ပံုရိပ္ေပၚေပမဲ့ထင္ထင္ရွားရွား မသိႏိုင္ေသးပါဘူး။ အဲဒီ ပံုရိပ္ကို "ဓမၼာရံု" အျဖစ္ မေနာက ဆင္ျခင္ျပီး "ပံု႑ာန္၊ အမည္"တို႔ နဲ ့ပညတ္ျပဳလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ထင္ထင္ရွားရွား သိရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ထို႔ေၾကာင္႔ မ်က္စိ က ျမင္ေသာ္လည္း "မေနာ"ကမွ သိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေခတ္မွာေတာ့ ဥပမာေပးရတာ သိပ္လြယ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္သလိုပါဘဲ၊
မ်က္စိက ကင္မရာ နဲ႔တူတယ္။ ကင္မရာ ကေန "မေနာ"ဆိုတဲ႔ ဖလင္ေပၚ တင္မယ္။ ဖလင္ေပၚမွာ ပံုရိပ္က ျမင္ေတာ႔ ျမင္ရတယ္ ေကာင္းေကာင္း မထင္ရွားဘူး။ ထင္ရွားေအာင္ "ဓမၼာရံု"ဆိုတဲ႔ ပိတ္ကား ေပၚတင္္မယ္။ ပိတ္ကား ေပၚမွာ ေပၚတဲ႔အခါက်မွ ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ရျပီး အမည္ေတြနဲ႔ သိရပါေတာ့တယ္။ဒီသေဘာပါ။
အဲဒီလို ျမင္ရမွ "မေနာ"က ဒါက လူပဲ၊ ေခြးပဲလို႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိသြားပါတယ္။ ထင္ထင္ရွားရွား သိသြားပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ မ်က္စိက ျမင္တယ္ဆိုတာ မ်က္စိမွာ ပံုရိပ္က်တာ၊ ဘာမွမသိေသးဘူး။ မေနာကမွ ဘယ္သူပါလားလို႔ သိတာပါ။
တစ္ခါတစ္ေလ လူတစ္ေယာက္ကိုေတြ႔ရင္ ျဗဳန္း ဆို မမွတ္မိတတ္ပါဘူး၊ အဲဒီလို မမွတ္မိတဲ့ အခါ မွာ ဘာလုပ္ၾကလဲဆိုေတာ့ ဆင္ျခင္တယ္။ ဆင္ျခင္တယ္ ဆိုတာ "ဓမၼာရံု"မွာပါ။
ဒီလူနဲ႔ ဘယ္တုန္းက ေတြ႔ဘူးလဲ၊ အဲဒီက် မွ ဪ..အလွဴမွာ ေတြ႔ဘူးတယ္ ဆိုတာ ဓမၼာရံု မွာ ေပၚသြားတာ။ "ဓမၼာရံု" မွာ ဆင္ျခင္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီက်မွ ေၾသာ္…ဘယ္သူပါလားလို႔ "မေနာ" က သိသြား တာပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဒီျဖစ္စဥ္ကို သေဘာေပါက္ ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ "မ်က္စိ"က ျမင္တယ္၊"မေနာ"က သိတယ္။
မ်က္စိ ကဘာနဲ႔တူလဲဆိုေတာ႔ အာရံု လက္ခံရာ႒ာန နဲ႔တူတယ္။ ေလွ်ာက္လြာေတြကို ရံုးစာေရး က လက္ခံလိုက္တယ္။ လက္ခံျပီး ဘာလုပ္ရတုန္း။ အရာရွိစားပြဲေပၚ သြားတင္ေပးရတယ္။ အရာရွိက အဲဒါကို လက္မွတ္ထိုးတယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ မ်က္စိက ဝင္လာတဲ႔ အာရံုကို လက္ခံလိုက္တယ္၊ ျပီးမွ "မေနာ" ရဲ ့စားပြဲ ဓမၼာရံု ေပၚခ်ေပးမွ "မေနာ" က ဘယ္သူ၊ ဘယ္ဝါလို႔ ျမင္တာက မ်က္စိ၊ သိသြားတာက "မေနာ"။
ဒီေတာ႔ မ်က္စိက ျမင္တယ္၊ မေနာက သိပါတယ္။
ဒီေတာ့ မ်က္စိ နဲ႔ မေနာ ကို ခြဲျခား သိဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ဟာ ရုပ္ရွင္ေတြၾကည္႔၊ တီဗီေတြၾကည္႔ ၾကတယ္ဆိုပါစို ့။ တီဗီ ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ေယာက်္ား၊ မိန္မ တကယ္ ရွိပါသလား၊ ဘာေတြရွိလဲဆိုေတာ့ အဆင္း ပံုရိပ္ေတြပဲရွိပါတယ္။ အေရာင္ေတြ အဆင္း ပံုရိပ္ေတြကို ၾကည္႔ရင္း တကယ္ထင္ကုန္ေတာ့တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမင္ရတာေတာ႔ တီဗီ ဖန္သားျပင္မွာ အဆင္း ပံုရိပ္ေတြ ပဲျမင္ရတယ္၊ ၾကည္ရင္းနဲ႔ ဥပါဒါန္ ကပ္သြားပါတယ္။ ဥပါဒါန္ ကပ္တယ္ ဆိုတာ တီဗီေပၚက အဆင္းပံုရိပ္ေတြက ဘာျဖစ္သြားလဲ၊ ေယာက်္ားေတြ၊ မိန္မေတြ ထင္သြားတယ္။ ဒီအတိုင္းပါပဲ မ်က္စိ ကျမင္ျပီးေတာ႔ ဓမၼာရံု မွာဘာပဲ ေပၚလဲ။ ပံုရိပ္ပဲ ေပၚပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ "မေနာ"ကလည္းသိေရာ၊ ပံုရိပ္လို႔ သိလား။ တကယ္႔လူေတြလို႔ သိလား။ ခုလိုနားမလည္ေသးေတာ့ တကယ္႔လူေတြလို႔ သိေနၾကတာပါ။
ဒါေပမယ္႔ တကယ္တန္း "မေနာ" က သိတာက "ဓမၼာရံု" က ပံုရိပ္ပဲ သိတာပါ။ ဒါကို ဘာလို႔ လူေတြလို႔ ထင္သြားတာလဲ ဆိုရင္ "မေနာ" မွာ "ဥပါဒါန္" ပါသြားလို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဥပါဒါန္ ပါသြားတဲ႔ အခါက်ေတာ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က ဒီအေပၚမွာ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ လို႔ သိျပီး သေဘာက်တယ္၊ မက်ဘူး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါဘာ႔ေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ့ "ဥပါဒါန္" ေၾကာင္႔ပါဘဲ။
ပ႗ိစၥသမုပၸါဒ္ မွာ..
"ဥပါဒါန ပစၥယာ ကမၼဘဝ"။
ဥပါဒါန္ ေၾကာင္႔ ကံ ေတြေျမာက္ပါတယ္။
ရုပ္ရွင္ၾကည္႔ ၿပီးေတာ႔ ဒီေကာင္က ဘယ္လိုေကာင္၊ ဘယ္ဝါေကာင္။ ဝစီကံ ေျမာက္မေနဘူးလား။ မေနာ ကလည္း ေလာဘ၊ ေဒါသ ေတြ မျဖစ္ဘူးလား။ မေနာကံေတြ၊ ဝစီကံေတြ အကုန္ေျမာက္ကုန္ပါေတာ့တယ္။
ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ့ ျမင္လိုက္တဲ႔အခါမွာ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါလို႔ သိေနလို ့ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။
အဲဒီလို ဥပါဒါန္ေတြ ေၾကာင္႔ မေနာကံ ေတြ ေျမာက္ေနတယ္ လို႔ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ဟာမသိၾကပါဘူး၊ လူတိုင္း မသိႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒီျဖစ္စဥ္ကို ၾကည္႔လို႔ရွိရင္ တကယ္တန္းက မေနာ ကသိတာ၊ ဓမၼာရံု က အာရံု ကိုပဲ သိတာ။ ဒါေပမယ္႔ "မေနာ" မွာ ဥပါဒါန္ ပါသြားတဲ႔အတြက္ ေယာက်္ားေတြ၊ မိန္းမေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါေတြလို႔ စိတ္ထဲ ေပၚသြားတာကိုက "မေနာကံ" ေျမာက္သြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ္႔ မေနာကံ ေျမာက္လို ့ေျမာက္မွန္း မသိလိုက္ပါဘူး။ အျပင္က မ်က္လံုးထဲ အဆင္းေတြပဲဝင္တာ၊ ဓမၼာရံု က်မွ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ ျဖစ္ရသြားပါတယ္။
"မေနာ နဲ႔ ဓမၼာရံု " ဆိုတာ ဒီလို အလုပ္လုပ္ ေနတယ္။ အသံ နဲ႔ နား နဲ႔ တိုက္ရင္ နား က အသံပဲ သိတာ၊ နား က လူသံ၊ ေခြးသံ လို႔ မသိဘူး။ ဓမၼာရံု မွာ မေနာ က လူသံ၊ ေခြးသံ၊ ဒီလို ပညတ္ လိုက္တာ။ ဒီေတာ႔ နား က ၾကားတယ္၊ မေနာ က သိတယ္။ ႏွာေခါင္း မွာလဲ အတူတူပဲ၊ ဒါက စံပယ္ပန္းနံ႔၊ ဒါက ႏွင္းဆီပန္းနံ႔၊ ႏွာေခါင္း က မသိပါဘူး။မေနာ က သိတာပါ။ မေနာ က ပညတ္ပါတယ္။ လွ်ာေပၚမွာ သတိ ေလးထား စားၾကည္႔၊ လွ်ာ က ၾကက္သား လဲမသိဘူး၊ ဝက္သားလဲ မသိပါဘူး၊ ေကာ္ဖီ လဲ မသိပါဘူး။ ဘာေတာ႔ သိလဲဆိုေတာ့ ခ်ိဳတာ၊ ခ်ဥ္တာ၊ အရသာ ပဲသိတယ္။ ဒီဟာက ၾကက္သား၊ ဒီဟာက ဝက္သား ဆိုတာ ဘယ္သူက သတ္မွတ္တာလဲ။ မေနာ ပါ။ ဒီေတာ႔ လွ်ာ က စားတယ္၊ မေနာ က သိတယ္။ ကိုယ္က ၾကမ္းတယ္၊ ေခ်ာတယ္၊ ဒီအစေလးကို ကိုင္လိုက္တာ ေခ်ာတယ္၊ ၾကမ္းတယ္။ အဲဒါကို သိတာ လက္ ကမသိပါဘူး။ မေနာ က သိတာပါ။
ဒီလိုဆိုေတာ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ ကေတာ႔ ဟုတ္ပါၿပီ။ ေတြးရင္ၾကေတာ႔ " မေနာ နဲ႔ ဓမၼာရံု " မွာပဲျဖစ္တာပါ။ ေတြးလိုက္ၿပီဆိုရင္ ပံုေတြေပၚပါတယ္၊ တစ္ခါတစ္ေလက်ရင္ စကားေတြေတာင္ ေျပာၾကပါေသးတယ္။
ဒီေကာင္နဲ႔ေတြ႔ရင္ မနက္ျဖန္ ငါ ဘာေတြေျပာလိုက္ဦးမယ္ ဆိုတာ မေနာ ဘက္ကေန ၾကံစည္တာ၊ ဘာေတြအလုပ္ေနတာလဲ။ မေနာ နဲ႔ ဓမၼရံု လုပ္ေနတာ။ ဒီလို မသိေတာ႔ ငါ ၾကံတယ္ လို႔ ထင္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ႔ အခုေျပာခ်င္တာက "မေနာ နဲ႔ ဓမၼာရံု " ဆိုတာ တကယ္ရွိတယ္ ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဝိပႆနာ ရွဳတယ္ဆိုတာ ဓမၼာရံု ေပၚက အာရံုေတြကို အရင္ ရႈရပါတယ္။ ဒီေတာ႔ မေနာဒြါရ နဲ႔ ဓမၼာရံု ဆိုတာ ဝိပႆနာ ရွဳတဲ႔အခါမွာ အဓိကက်လာပါတယ္။
ဒီေတာ႔ မ်က္စိမွိတ္ျပီး ေရႊတိဂံုဘုရားၾကီးကို အာရံုျပဳၾကည့္လိုက္ပါ၊ ရန္ကုန္က ေရႊတိဂံုက သပ္သပ္ရွိပါတယ္။ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ထဲမွာေပၚလာတာက "အာရံုေရႊတိဂံု"ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မဆင္ျခင္ရင္ေတာ့ မေပၚေတာ႔ပါဘူး။ ရန္ကုန္က ေရႊတိဂံု အျမဲ ရွိပါတယ္။ "ဓမၼာရံု "မွာေပၚတဲ႔ အာရံု ေရႊတိဂံုက ဆင္ျခင္တုန္းပဲေပၚတယ္၊ မဆင္ျခင္ရင္ေတာ့ မရွိပါဘူး။ဒီသေဘာပါ။
အထက္ကေရးျပခဲ့သလို အာရံု သေဘာကို သိလာျပီလို ့ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလို အာရံုေရႊတိဂံု နဲ႔ ရန္ကုန္ေရႊတိဂံု၊ ဒီ(၂)ခုကိုေတာ့ ကြဲေစခ်င္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ေရႊတိဂံု မွာ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ ဆိုတဲ့ ဓါတ္ၾကီး (၄) ပါး ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔လဲ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ျပီးေတာ႔ " ျဖစ္၊ တည္၊ ပ်က္ နဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ" စတဲ့ ရုပ္သေဘာေတြဘဲေပါ့ ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့က ဝိပႆနာ ရွဳတယ္ဆိုတာ အာရံုကို ရွဳမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထဲမွာ ဆင္ျခင္ရင္ ေပၚလာတာ အာရံုေရႊတိဂံု။ အာရံု ဆိိုတာ ဆင္ျခင္တုန္းအခိုက္ပဲ ရွိတာပါ။ မဆင္ျခင္ရင္ မရွိပါဘူး။ အျမဲမရွိပါဘူး။ အဲဒါကိုက အနိစၥ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ဝိပႆနာ ဆိုတာ အတြင္းရွဳ သာေျပာေနၾကတယ္။ ဘယ္လို ရွဳရမွန္း မသိၾကဘူး။ ဘယ္ေနရာမွန္္း မသိၾကဘူး။ ဓမၼာရံု နဲ႔ မေနာဒြါရ ကို နားမလည္ဘူးေနာ္။ အျပင္မွာက အနိစၥ၊ ေသခ်ာတယ္။ ကဲ…အခု အသံတစ္ခု ၾကားျပီး ပ်က္တာပဲ၊ အသံေတြ မရွိေတာ႔ဘူး၊ အကုန္သိတာပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔ထဲမွာ အနိစၥ မျဖစ္ဘူးေလ။ "ဝိပႆနာ"က အတြင္းထဲ ရွဳရမွာ၊ ဒါမွ "အနိစၥ" ျမင္မွာပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က အတြင္းထဲကို မရွဳတတ္ဘူး။ အတြင္း ဓမၼာရံု သေဘာ။ မေမာဒြါရ နဲ႔ ဓမၼာရံုသေဘာကို နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္သာျဖစ္ပါတယ္။
"အာရံု" ဆိုတာ အခိုက္အတန္႔သေဘာပါပဲ။ ဒီလို တျဖည္းျဖည္း သတိ က ေအာက္ေမ႔တတ္ လာျပီ။ သတိေလး ျပန္ထည္႔လိုက္တယ္။ အဲဒီလိုေတြ ဘယ္သူက ေအာက္ေမ႔တာလဲ၊ သတိ က ေအာက္ေမ႔တာ။ မျမဲပါလား လို႔ ဘယ္သူက ေအာက္ေမ႔တာလဲ၊ သတိ က ေအာက္ေမ႔တာ။ ေဟာ ျပန္လာျပီ၊ သတိ ဆိုတာက ငါ သိတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေဟာလဲ ဆိုေတာ႔ "သတိ၊ သမၸဇဥ္"
သတိ က ေအာက္ေမ႔တယ္..
ေနာက္ က ဆင္ျခင္တယ္။ အာရံုေလးပါလား လို႔ဆင္ျခင္တာ။ သမၸဇဥ္ ကိုယ္ထဲ ေပၚတာ၊ ဘာေလးပဲေပၚတာလဲ။ အာရံုေလးပဲ။ အာရံု ဆိုတာက ကိုယ္႔ထဲမွာ သိရရံု သက္သက္ပဲ။ အာရံုဟာ ပုဂၢိဳလ္ လည္းမဟုတ္ဘူး၊ သတၱဝါလည္းမဟုတ္ဘူး။ အာရံုပဲ။ ဆင္ျခင္တုန္း အခိုက္ပဲေပၚတာျဖစ္ပါတယ္၊
မဆင္ျခင္ရင္ ရွိေသးလား၊ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အခု အာရံုေတြဟာ မျမဲဘူးလို႔ ေအာက္ေမ႔တာ သတိ၊ ငါ မဟုတ္ဘူး..ဆိုတာသိပါ။
ဒီ အာရံုေတြက အျမဲမရွိပါလား။ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တုန္းပဲ ေပၚတယ္၊ အေၾကာင္းကင္းရင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပါတယ္။
ဒီေတာ႔ "သတိ" ကို "သတိ" လို႔ သိတာက အရွိကို အရွိတိိုင္း သိတယ္။ အရွိ ကို အရွိတိုင္းသိရင္ "ယထာဘူတဥာဏ္ " ရတယ္။ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ လို႔ မယူေတာ႔ဘူး။
"ငါ " လို႔ မယူေတာ႔ဘူး။ အရွိ ကို အရွိတိုင္း သိျပီ၊ အဲဒီလို သတိ နဲ႔ ဆင္ျခင္လိုက္ရင္ အာရံုေရႊတိဂံု ကတစ္ခု၊ ရန္ကုန္ေရႊတိဂံုကတစ္ခု။ အဲဒီ အခါက် အရွိကို အရွိတိုင္း သိပါတယ္။ ဘာရွိလို႔လဲ၊ သတိ ရွိလို႔။ သတိ မရွိရင္ ႏွစ္ခု ခြဲမသိဘူး၊ တစ္ခုတည္းပဲ သိတယ္။
သတိ ရွိရင္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ေအာက္ေမ႔ႏိုင္တယ္။ "သတိ" ရွိရင္ "ဥပါဒါန္"မရွိဘူး။ "ဥပါဒါန္" ရွိရင္ "သတိ"မရွိဘူး။ ေရႊတိဂံု တစ္မ်ိဳးတည္း သိလိုက္ရင္ သတိ မရွိေတာ႔ဘူး။ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ကိုရီးယားကားေတြ ၾကည္႔တယ္။ တကယ္႔လူေတြလို ့ထင္လိုက္တာနဲ႔ သတိ မရွိေတာ့ဘူး။ ဥပါဒါန္ လဲကပ္သြားျပီ၊ ကံ ေတြလည္းေျမာက္ကုန္ျပီ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေတြလည္ကုန္ျပီ၊ လည္မွန္းကို မသိေတာ့ဘူး၊ သတိ ရွိလိုက္တာနဲ႔ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္သြားျပီ။
ဥပါဒါန္ ျဖစ္ပ်က္ သတိ က မဂ္၊ ဒါပါပဲ။ ရုပ္ရွင္ေတြၾကည္႔ျပီး မင္းသားကဘယ္လို၊ မင္းသမီးက ဘယ္လိုဆိုျပီး သူက ေျပာေနရင္ေတာ႔ ေသခ်ာျပီ၊ ဘာျဖစ္လဲ၊ ဥပါဒါန္ေတြ ကပ္ေနျပီ။ ဥပါဒါန ပစၥယာ ကမၼဘဝ။ ကံ ေတြေျမာက္ေနျပီ။ အဲဒီက်မွ ငါ ဥပါဒါန္ကပ္ေနပါလားလို႔ သတိ ကလဲ ေအာက္ေမ႔လိုက္ေရာ ခုနက ဥပါဒါန္ ရွိေသးလား။ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ပ်က္ သတိ က မဂ္ ပဲ။ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ပဲ။ တီဗီၾကည္႔ရင္းနဲ႔ သတိ ျဖစ္ေနျပီ။ တီဗီ ကို ပယ္တာ မဟုတ္ဘူး။ တီဗီကို မၾကည္႔နဲ႔လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ၾကည္႔ရင္းနဲ႔ပဲ။ ျမင္တာကို ပယ္လို႔ မရဘူး။ အဲဒီ ျမင္တဲ႔ အေပၚမွာ ဥပါဒါန္ ကိုပဲ သတိ နဲ႔ ပယ္ရတာ။
ေရွ ့စိတ္ ျဖစ္ပ်က္ ေနာက္စိတ္ မဂ္ အတူတူပဲ၊ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ပ်က္ သတိ က မဂ္ အတူတူပဲ။ ဒါဆို ပိုနားလည္သြားတယ္။ တီဗီၾကည္႔ရင္း တစ္ခ်က္ေလးရလဲ မဆုိးဘူးေလ။ သိလိုက္တာနဲ႔ သတိ ကရွိသြားျပီ။
သတိ ရွိလိုက္တာနဲ႔ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္သြားျပီ၊ ဒီေန႔ သတိ ရယ္၊ ဥပါဒါန္ ရယ္၊ အာရံု ရယ္။ အဲဒီ အာရံု ကို ဥပါဒါန္လဲ ကပ္သြားေရာ တကယ္ထင္ကုန္တာပဲ။ ေယာက်္ားေတြ၊ မိန္းမေတြ။ ေရႊတိဂံု ဆိုလဲ ဒီအတိုင္းပဲ။ သတိ ရွိေတာ႔ ကိုယ္႔ထဲမွာေပၚတာ အာရံုပဲ၊ ဒီ အာရံု က ဆင္ျခင္တုန္းအခိုက္ပဲ ေပၚတာ၊ မဆင္ျခင္ေတာ႔ မရွိေတာ႔ဘူး။ အဲဒီလို သိသြားလို႔ရွိရင္ သတိ ရွိျပီ။ သတိ ရွိလိုက္တာနဲ႔ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ပါတယ္၊ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ရင္ ကံ လည္းမလာေတာ့ပါဘူး၊ ဒီေတာ့...ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္း ရပ္သြားပါတယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဥပါဒါန္ ကပ္မွာ မေၾကာက္နဲ႔၊ မသိလိုက္ မွာသာ ေၾကာက္ပါ။
လက္ေတြ႔ "ဝိပႆနာ" ဆိုတာ လက္ေတြ႔ဘဝ နဲ႔ အလြန္ နီးစပ္ပါတယ္။
ဥပမာ - အိမ္မွာ ဆြမ္းေကၽြး ေပါ႔ေနာ္။
ဟင္းပြဲေတြခ်ထား၊ ဆြမ္းေကၽြးဆိုေတာ႔ ဟင္းေတြက ပိုမ်ားတာေပါ႔။ ဟင္းႏွိဳက္လို႔ရွိရင္၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္ႏွိဳက္တာခ်ည္းပဲ။ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ဆိုကတည္းက ျမင္လိုက္တဲ႔အေပၚ ဥပါဒါန္ ပါသြားျပီ။ ဥပါဒါန ပစၥယာ ကမၼဘဝ။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ႔ဟင္း၊ ကိုယ့္ ဥပါဒါန္ကပ္တာ ကိုယ္ ႏွိဳက္တာဆုိေတာ႔ ကာယကံ ေျမာက္သြားျပီ။ ဥပါဒါ ပစၥယာ ကမၼဘဝ ရပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ ကပ္မွာ မေၾကာက္ၾကပါနဲ႔၊ မသိလိုက္မွာသာေၾကာက္ပါလို ့ ထပ္ၿပီးေျပာပါရေစ။
ေနာက္က မဂ္ မလိုက္မွာေၾကာက္ရတယ္။ ဥပါဒါန္ကပ္မွန္း ေနာက္သတိ နဲ႔ ေအာက္ေမ႔လိုက္ရင္ "ဝိပႆနာမဂ္"ကရပါၿပီ။
ေရွ ့ကလုပ္ခဲ့တာကေတာ့ ဥပါဒါန္ ကေတာ႔ အကုသိုလ္ပဲ၊ဒါေပမဲ့ ေနာက္က သတိ ဆိုတဲ႔ မဂ္ကုသိုလ္ နဲ႔ ပယ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ေနစဥ္ မွာတင္ မဟုတ္ဘဲ နဲ ့သာမန္အခ်ိန္ေတြမွာေတာင္မွ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ အာရံုေလး ကို သတိကပ္ထားႏိုင္ရင္ ျဖင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့က်င့္ၾကံအားထုတ္တဲ့အခါ မွတ္ရႈရတာ လြယ္ကူရံု တင္မကဘဲ၊ မိမိရႈမွတ္တဲ့အခ်က္တိုင္း၊ အခ်က္တိုင္းကို မိမိဖာသာ နားလည္ၿပီး မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ေတြ ရလြယ္တဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္လာၾကမွာမလြဲပါဟု ယံုၾကည္၍ ဤသို ့ဓမၼဒါန ျပဳလိုက္ပါသည္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
ကိုးကား( ဝိသုဒၶိမဂ္ ဓမၼလမ္း ၀ိပႆနာသင္တန္း တြင္ ဝိပႆနာ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာစိုးလြင္ (မႏၱေလး)ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္မ်ားမွေကာက္ႏႈတ္၍ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။

No comments:

Post a Comment