လိုအပ္မယ္ထင္ရင္ ရွယ္ယူထားပါ
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
အနတၱလကၡဏသုတ္
~~~~~~~~~~~~~~
ပါဠိ - အနက္ ျမန္မာျပန္
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
အနတၱလကၡဏသုတ္
~~~~~~~~~~~~~~
ပါဠိ - အနက္ ျမန္မာျပန္
★ ၁။ ဧကံ သမယံ ဘဂ၀ါ ဗာရာဏသိယံ ၀ိဟရတိ ဣသိပတေန မိဂဒါေယ။ တၾတ ေခါ ဘဂ၀ါ ပဥၥ၀ဂၢိေယ ဘိကၡဴ အာမေႏၲသိ– “ဘဂေ၀ါ”တိ။ “ဘဒေႏၲ”တိ ေတ ဘိကၡဴ ဘဂ၀ေတာ ပစၥေႆာသံု။ ဘဂ၀ါ ဧတဒေ၀ါစ–
❖ ၁။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဗာရာဏသီျပည္ ဣသိပတနအမည္ရသည့္ သားတို႔ကို ေဘးမဲ့ေပးရာ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ္၌ သီတင္းသံုးစံေနေတာ္မူဆဲ ျဖစ္၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပဥၥ၀ဂၢီရဟန္းတို႔ကို "ရဟန္းတို႔..." ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ "အရွင္ဘုရား..." ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဤသို႔မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏... ။
★ ၂။ ႐ူပံ, ဘိကၡေ၀, အနတၱာ။ ႐ူပဥၥ ဟိဒံ, ဘိကၡေ၀, အတၱာ အဘ၀ိႆ, နယိဒံ ႐ူပံ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ်, လေဗၻထ စ ႐ူေပ– “ဧ၀ံ ေမ ႐ူပံ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ ႐ူပံ မာ အေဟာသီ”တိ။ ယသၼာ စ ေခါ, ဘိကၡေ၀, ႐ူပံ အနတၱာ, တသၼာ ႐ူပံ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ, န စ လဗၻတိ ႐ူေပ– “ဧ၀ံ ေမ ႐ူပံ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ ႐ူပံ မာ အေဟာသီ”တိ။
❖ ၂။ ရဟန္းတို႔... ႐ုပ္သည္ အတၱမဟုတ္၊ ရဟန္းတို႔... ႐ုပ္သည္ အတၱျဖစ္ခဲ့ျငားအ့ံ၊ ဤ႐ုပ္သည္ နာက်င္ျခင္းငွာ မျဖစ္ေလရာ၊ "ငါ၏ ႐ုပ္သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ႐ုပ္သည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟုု ႐ုပ္၌ ေတာင့္တမႈကို ရေကာင္းေလရာ၏။ ရဟန္းတို႔... ႐ုပ္သည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ "ငါ၏ ႐ုပ္သည္ ဤသို႔ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ႐ုပ္သည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု ႐ုပ္၌ ေတာင့္တမႈကို ရလည္းမရႏိုင္။
★ ၃။ ေ၀ဒနာ အနတၱာ။ ေ၀ဒနာ စ ဟိဒံ, ဘိကၡေ၀, အတၱာ အဘ၀ိႆ, နယိဒံ ေ၀ဒနာ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ်, လေဗၻထ စ ေ၀ဒနာယ– “ဧ၀ံ ေမ ေ၀ဒနာ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ ေ၀ဒနာ မာ အေဟာသီ”တိ။ ယသၼာ စ ေခါ, ဘိကၡေ၀, ေ၀ဒနာ အနတၱာ, တသၼာ ေ၀ဒနာ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ, န စ လဗၻတိ ေ၀ဒနာယ– “ဧ၀ံ ေမ ေ၀ဒနာ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ ေ၀ဒနာ မာ အေဟာသီ”တိ။
❖ ၃။ ေ၀ဒနာသည္ အတၱ မဟုတ္၊ ရဟန္းတို႔... ေ၀ဒနာသည္ အတၱျဖစ္ခဲ့ျငားအ့ံ၊ ဤေ၀ဒနာသည္ နာက်င္ျခင္းငွာ မျဖစ္ေလရာ၊ "ငါ၏ ေ၀ဒနာသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ေ၀ဒနာသည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု ေ၀ဒနာ၌ ေတာင့္တမႈကို ရေကာင္းေလရာ၏။ ရဟန္းတို႔... ေ၀ဒနာသည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ "ငါ၏ ေ၀ဒနာသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ေ၀ဒနာသည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု ေ၀ဒနာ၌ ေတာင့္တမႈကို ရလည္းမရႏိုင္။
★ ၄။ သညာ အနတၱာ။ သညာ စ ဟိဒံ, ဘိကၡေ၀, အတၱာ အဘ၀ိႆ, နယိဒံ သညာ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ်, လေဗၻထ စ သညာယ– “ဧ၀ံ ေမ သညာ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ သညာ မာ အေဟာသီ”တိ။ ယသၼာ စ ေခါ, ဘိကၡေ၀, သညာ အနတၱာ, တသၼာ သညာ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ, န စ လဗၻတိ သညာယ– “ဧ၀ံ ေမ သညာ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ သညာ မာ အေဟာသီ”တိ။
❖ ၄။ သညာသည္ အတၱ မဟုတ္၊ ရဟန္းတို႔... သညာသည္ အတၱျဖစ္ခဲ့ျငားအ့ံ၊ ဤသညာသည္ နာက်င္ျခင္းငွာ မျဖစ္ေလရာ၊ "ငါ၏ သညာသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ သညာသည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု သညာ၌ ေတာင့္တမႈကို ရေကာင္းေလရာ၏။ ရဟန္းတို႔... သညာသည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ "ငါ၏ သညာသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ သညာသည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု သညာ၌ ေတာင့္တမႈကို ရလည္းမရႏိုင္။
★ ၅။ သခၤါရာ အနတၱာ။ သခၤါရာ စ ဟိဒံ, ဘိကၡေ၀, အတၱာ အဘ၀ိႆ, နယိဒံ သခၤါရာ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ်ဳံ, လေဗၻထ စ သခၤါေရသု– “ဧ၀ံ ေမ သခၤါရာ ေဟာႏၲဳ, ဧ၀ံ ေမ သခၤါရာ မာ အေဟသု”ႏၲိ။ ယသၼာ စ ေခါ, ဘိကၡေ၀, သခၤါရာ အနတၱာ, တသၼာ သခၤါရာ အာဗာဓာယ သံ၀တၱႏၲိ, န စ လဗၻတိ သခၤါေရသု– “ဧ၀ံ ေမ သခၤါရာ ေဟာႏၲဳ, ဧ၀ံ ေမ သခၤါရာ မာ အေဟသု”ႏၲိ။
❖ ၅။ သခၤါရတို႔သည္ အတၱ မဟုတ္၊ ရဟန္းတို႔... သခၤါရသည္ အတၱျဖစ္ခဲ့ျငားအ့ံ၊ ဤသခၤါရတို႔သည္ နာက်င္ျခင္းငွာ မျဖစ္ေလရာ၊ "ငါ၏ သခၤါရတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ သခၤါရတို႔သည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု သခၤါရတို႔၌ ေတာင့္တမႈကို ရေကာင္းေလရာ၏။ ရဟန္းတို႔... သခၤါရတုိ႔သည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ "ငါ၏ သခၤါရတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ သခၤါရတို႔သည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု သခၤါရတို႔၌ ေတာင့္တမႈကို ရလည္းမရႏိုင္။
★ ၆။ ၀ိညာဏံ အနတၱာ။ ၀ိညာဏဥၥ ဟိဒံ, ဘိကၡေ၀, အတၱာ အဘ၀ိႆ, နယိဒံ ၀ိညာဏံ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ်, လေဗၻထ စ ၀ိညာေဏ– “ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ မာ အေဟာသီ”တိ။ ယသၼာ စ ေခါ, ဘိကၡေ၀, ၀ိညာဏံ အနတၱာ, တသၼာ ၀ိညာဏံ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ, န စ လဗၻတိ ၀ိညာေဏ– “ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ ေဟာတု, ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ မာ အေဟာသီ”တိ။
❖ ၆။ ၀ိညာဏ္သည္ အတၱ မဟုတ္၊ ရဟန္းတို႔... ၀ိညာဏ္သည္ အတၱျဖစ္ခဲ့ျငားအ့ံ၊ ဤ၀ိညာဏ္သည္ နာက်င္ျခင္းငွာ မျဖစ္ေလရာ၊ "ငါ၏ ၀ိညာဏ္သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ၀ိညာဏ္သည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု ၀ိညာဏ္၌ ေတာင့္တမႈကို ရေကာင္းေလရာ၏။ ရဟန္းတို႔... ၀ိညာဏ္သည္ အတၱမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နာက်င္ျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ "ငါ၏ ၀ိညာဏ္သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ၀ိညာဏ္သည္ ဤသို႔ မျဖစ္ေစလင့္" ဟု ၀ိညာဏ္၌ ေတာင့္တမႈကို ရလည္းမရႏိုင္။
★ ၇။ တံ ကႎ မညထ, ဘိကၡေ၀,
႐ူပံ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါတိ? အနိစၥံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
႐ူပံ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါတိ? အနိစၥံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
❖ ၇။ ရဟန္းတို႔... ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္သနည္း၊
႐ုပ္သည္ ျမဲေလသေလာ မျမဲေလသေလာ (နိစၥေလေလာ အနိစၥေလေလာ)။ မျမဲပါ (အနိစၥပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ႐ုပ္သည္ ဆင္းရဲေလေလာ ခ်မ္းသာေလေလာ (ဒုကၡေလေလာ သုခေလေလာ)။ ဆင္းရဲပါ (ဒုကၡပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရိွေသာ ႐ုပ္ကို - "ဤ႐ုပ္သည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' တည္း" ဟု ႐ႈျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အရွင္ဘုရား။
★ ၈။ ေ၀ဒနာ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါတိ? အနိစၥံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
❖ ၈။ ေ၀ဒနာသည္ ျမဲေလသေလာ မျမဲေလသေလာ (နိစၥေလေလာ အနိစၥေလေလာ)။ မျမဲပါ (အနိစၥပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ေ၀ဒနာသည္ ဆင္းရဲေလေလာ ခ်မ္းသာေလေလာ (ဒုကၡေလေလာ သုခေလေလာ)။ ဆင္းရဲပါ (ဒုကၡပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရိွေသာ ေ၀ဒနာကို - "ဤေ၀ဒနာသည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤေ၀ဒနာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤေ၀ဒနာသည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' တည္း" ဟု ႐ႈျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အရွင္ဘုရား။
★ ၉။ သညာ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါတိ? အနိစၥံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
❖ ၉။ သညာသည္ ျမဲေလသေလာ မျမဲေလသေလာ (နိစၥေလေလာ အနိစၥေလေလာ)။ မျမဲပါ (အနိစၥပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ သညာသည္ ဆင္းရဲေလေလာ ခ်မ္းသာေလေလာ (ဒုကၡေလေလာ သုခေလေလာ)။ ဆင္းရဲပါ (ဒုကၡပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရိွေသာ သညာကို - "ဤသညာသည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤသညာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤသညာသည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' တည္း" ဟု ႐ႈျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အရွင္ဘုရား။
★ ၁၀။ သခၤါရာ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါတိ? အနိစၥံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
❖ ၁၀။ သခၤါရတို႔သည္ ျမဲေလသေလာ မျမဲေလသေလာ (နိစၥေလေလာ အနိစၥေလေလာ)။ မျမဲပါ (အနိစၥပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ သခၤါရတို႔သည္ ဆင္းရဲေလေလာ ခ်မ္းသာေလေလာ (ဒုကၡေလေလာ သုခေလေလာ)။ ဆင္းရဲပါ (ဒုကၡပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရိွေသာ သညာကို - "ဤသခၤါရတို႔သည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤသခၤါရတို႔သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤသခၤါရတို႔သည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' တည္း" ဟု ႐ႈျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အရွင္ဘုရား။
★ ၁၁။ ၀ိညာဏံ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါတိ? အနိစၥံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါတိ? ဒုကၡံ, ဘေႏၲ။
ယံ ပနာနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ, ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု– “ဧတံ မမ, ဧေသာဟမသၼိ, ဧေသာ ေမ အတၱာ”တိ? ေနာ ေဟတံ, ဘေႏၲ။
၁၁။ ၀ိညာဏ္သည္ ျမဲေလသေလာ မျမဲေလသေလာ (နိစၥေလေလာ အနိစၥေလေလာ)။ မျမဲပါ (အနိစၥပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ၀ိညာဏ္သည္ ဆင္းရဲေလေလာ ခ်မ္းသာေလေလာ (ဒုကၡေလေလာ သုခေလေလာ)။ ဆင္းရဲပါ (ဒုကၡပါ) အရွင္ဘုရား။
မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရိွေသာ သညာကို - "ဤ၀ိညာဏ္သည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤ၀ိညာဏ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤ၀ိညာဏ္သည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' တည္း" ဟု ႐ႈျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အရွင္ဘုရား။
★ ၁၂။ ယာ ကာစိ သညာ အတီတာနာဂတာပစၥဳပၸႏၷာ အဇၩတၱာ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ၀ါ ယာ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ, သဗၺာ သညာ– “ေနတံ မမ, ေနေသာဟမသၼိ, န ေမေသာ အတၱာ”တိ ဧ၀ ေမတံ ယထာဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ။
❖ ၁၂။ ရဟန္းတို႔... ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အတိတ္-အနာဂတ္-ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ေသာ အတြင္း-အျပင္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္း-အႏုလည္းျဖစ္ေသာ အယုတ္-အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာ အေ၀း-အနီးလည္းျဖစ္ေသာ အလံုးစံုေသာ ႐ုပ္ကို "ဤ႐ုပ္သည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' မဟုတ္" ဟု ဤသို႔ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မွန္ကန္ေသာ ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။
★ ၁၃။ ယာ ကာစိ ေ၀ဒနာ အတီတာနာဂတာပစၥဳပၸႏၷာ အဇၩတၱာ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ ၀ါ ယာ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ, သဗၺာ ေ၀ဒနာ– “ေနတံ မမ, ေနေသာဟမသၼိ, န ေမေသာ အတၱာ”တိ ဧ၀ ေမတံ ယထာဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ။
❖ ၁၃။ အတိတ္-အနာဂတ္-ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ေသာ အတြင္း-အျပင္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္း-အႏုလည္းျဖစ္ေသာ အယုတ္-အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာ အေ၀း-အနီးလည္းျဖစ္ေသာ အလံုးစံုေသာ ေ၀ဒနာကို "ဤေ၀ဒနာသည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤေ၀ဒနာသည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤေ၀ဒနာသည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' မဟုတ္" ဟု ဤသို႔ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မွန္ကန္ေသာ ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။
★ ၁၄။ ယာ ကာစိ သညာ အတီတာနာဂတာပစၥဳပၸႏၷာ အဇၩတၱာ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ၀ါ ယာ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ, သဗၺာ သညာ– “ေနတံ မမ, ေနေသာဟမသၼိ, န ေမေသာ အတၱာ”တိ ဧ၀ ေမတံ ယထာဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ။
❖ ၁၄။ အတိတ္-အနာဂတ္-ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ေသာ အတြင္း-အျပင္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္း-အႏုလည္းျဖစ္ေသာ အယုတ္-အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာ အေ၀း-အနီးလည္းျဖစ္ေသာ အလံုးစံုေသာ သညာကို "ဤသညာသည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤသညာသည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤသညာသည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' မဟုတ္" ဟု ဤသို႔ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မွန္ကန္ေသာ ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။
★ ၁၅။ ယာ ေကစိ သခၤါရာ အတီတာနာဂတာပစၥဳပၸႏၷာ အဇၩတၱာ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ ၀ါ ေယ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ, သေဗၺ သခၤါရာ– “ေနတံ မမ, ေနေသာဟမသၼိ, န ေမေသာ အတၱာ”တိ ဧ၀ ေမတံ ယထာဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ။
❖ ၁၅။ အတိတ္-အနာဂတ္-ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ေသာ အတြင္း-အျပင္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္း-အႏုလည္းျဖစ္ေသာ အယုတ္-အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာ အေ၀း-အနီးလည္းျဖစ္ေသာ အလံုးစံုေသာ သခၤါရတို႔ကို "ဤသခၤါရတို႔သည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤသခၤါရတို႔သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤသခၤါရတို႔သည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' မဟုတ္" ဟု ဤသို႔ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မွန္ကန္ေသာ ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။
★ ၁၆။ ယံ ကိဥၥိ ၀ိညာဏံ အတီတာနာဂတာပစၥဳပၸႏၷံ အဇၩတၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကံ ၀ါ သုခုမံ ၀ါ ဟီနံ ၀ါ ပဏီတံ၀ါ ယံ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ, သဗၺံ ၀ိညာဏံ– “ေနတံ မမ, ေနေသာဟမသၼိ, န ေမေသာ အတၱာ”တိ ဧ၀ ေမတံ ယထာဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ။
❖ ၁၆။ အတိတ္-အနာဂတ္-ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ေသာ အတြင္း-အျပင္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္း-အႏုလည္းျဖစ္ေသာ အယုတ္-အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာ အေ၀း-အနီးလည္းျဖစ္ေသာ အလံုးစံုေသာ ၀ိညာဏ္ကို "ဤ၀ိညာဏ္သည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤ၀ိညာဏ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤ၀ိညာဏ္သည္ ငါ၏ ကိုယ္ 'အတၱ' မဟုတ္" ဟု ဤသို႔ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မွန္ကန္ေသာ ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။
★ ၁၇။ ဧ၀ံ ပႆံ, ဘိကၡေ၀, သုတ၀ါ အရိယသာ၀ေကာ ႐ူပသၼိမၸိ နိဗၺိႏၵတိ, ေ၀ဒနာယပိ နိဗၺိႏၵတိ, သညာယပိ နိဗၺိႏၵတိ, သခၤါေရသုပိ နိဗၺိႏၵတိ, ၀ိညာဏသၼိမၸိ နိဗၺိႏၵတိ။ နိဗၺိႏၵံ ၀ိရဇၨတိ၊ ၀ိရာဂါ ၀ိမုစၥတိ။ ၀ိမုတၱသၼႎ ၀ိမုတၱမိတိ ဉာဏံ ေဟာတိ။ “ခီဏာ ဇာတိ, ၀ုသိတံ ျဗဟၼစရိယံ, ကတံ ကရဏီယံ, နာပရံ ဣတၳတၳာယာတိ” ပဇာနာတီတိ။
❖ ၁၇။ ရဟန္းတို႔... ဤသို႔ ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈျမင္ေသာ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတရိွေသာ အရိယာတပည့္သည္ ႐ုပ္၌လည္း ျငီးေငြ႕၏ ၊ ေ၀ဒနာ၌လည္း ျငီးေငြ႔၏ ၊ သညာ၌လည္း ျငီးေငြ႔၏ ၊ သခၤါရတို႔၌လည္း ျငီးေငြ႔၏ ၊ ၀ိညာဏ္၌လည္း ျငီးေငြ႕၏ ၊
ျငီးေငြ႕ေသာ္ စြဲမက္မႈ ကင္း၏ ၊ စြဲမက္မႈ ကင္းျခင္းေၾကာင့္ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္၏ ၊ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ္ (ကိေလသာမွ) "လြတ္ေျမာက္ရေပျပီ" ဟု (ပစၥေ၀ကၡဏာ) အသိဉာဏ္သည္ ျဖစ္ေပၚလာ၏ ၊
ျငီးေငြ႕ေသာ္ စြဲမက္မႈ ကင္း၏ ၊ စြဲမက္မႈ ကင္းျခင္းေၾကာင့္ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္၏ ၊ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ္ (ကိေလသာမွ) "လြတ္ေျမာက္ရေပျပီ" ဟု (ပစၥေ၀ကၡဏာ) အသိဉာဏ္သည္ ျဖစ္ေပၚလာ၏ ၊
"ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ျပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးျပီးျပီ၊ ျပဳလုပ္ဖြယ္ (အရိယမဂ္ဉာဏ္) ကိစၥကို ျပဳျပီးျပီ၊ ဤ (အရိယမဂ္ဉာဏ္) ကိစၥအလို႔ငွာ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ မရိွေတာ့ျပီ" ဟု ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
★ ၁၈။ ဣဒမေ၀ါစ ဘဂ၀ါ။ အတၱမနာ ပဥၥ၀ဂၢိယာ ဘိကၡဴ ဘဂ၀ေတာ ဘာသိတံ အဘိနႏၵံဳတိ။
❖ ၁၈။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရားစကားေတာ္ကို မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏ ၊ ပဥၥ၀ဂၢီရဟန္းေတာ္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားမိန္႔ၾကားေတာ္မူေသာ တရားစကားေတာ္ကို ႏွစ္လို၀မ္းေျမာက္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ႐ိုေသစြာ ဦးျဖင့္ ခံယူကုန္ျပီ။
★ ၁၉။ ဣမသၼိဥၥ ပန ေ၀ယ်ာကရဏသၼႎ ဘညမာေန ပဥၥ၀ဂၢိယာနံ ဘိကၡဴနံ အႏုပါဒါယ အာသေ၀ဟိ စိတၱာနိ ၀ိမုစၥႎသူတိ။
❖ ၁၉။ ဤဂါထာမဖက္ သက္သက္ေသာ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္သည္ရိွေသာ္ ပဥၥ၀ဂၢီ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ စိတ္တို႔သည္ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတို႔အေပၚ၌ မစြဲလမ္းကုန္မူ၍ အာသေ၀ါတရားတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေလကုန္၏။
အနတၱလကၡဏသုတ္ ပါဠိ အနက္ ျမန္မာျပန္ၿပီးပါၿပီ ။
မ်ိဳးဆက္သစ္အရွင္(ဖိုေလးလုံး)စုစည္း၍ဓမၼဒါနျပဳပါသည္ ။

No comments:
Post a Comment