❝ စိတ္သံုးမ်ဳိး ❞
●○✠
မိမိတို႔မွာစိတ္ျဖစ္ေနတာက သံုးမ်ဳိးပဲရွိတယ္ေနာ္။
ကုသုိလ္စိတ္၊ အကုသုိလ္စိတ္၊ ၀ိပါက္ကိရိယာဆိုတဲ့
အဗ်ာကတစိတ္၊ အခ်ိန္ရွိသမွ် အဲဒီသံုးမ်ဳိးပဲရွိတယ္။
●○✠
ဘယ္ေလာက္ႀကီးက်ယ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ျဖစ္
ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ျဖစ္မယ္
သို႔မဟုတ္ ၀ိပါက္ ကိရိယာျဖစ္မယ္။ ဘယ္ေလာက္
ေသးသိမ္တဲ့ ကေလးေလးျဖစ္ျဖစ္၊ တိရစၧာန္သတၱ၀ါ
ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊ အကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊
၀ိပါက္ျဖစ္မယ္၊ ကိရိယာဆိုတဲ့ အဗ်ာကတျဖစ္မယ္။
အင္မတန္ေသခ်ာတယ္။ အင္မတန္ေသခ်ာတယ္။
➊• ❝ အကုသုိလ္စိတ္ ❞
⚫ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းအာ႐ုံပ ါရမယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ အကုသုိလ္ဆိုတာ ဘယ္လိုတရားပါတုန္း
လို႔ဆိုရင္ျဖစ္ေသာ္ညစ္ေထး၊ အျပစ္ေဘးႏွင့္၊
က်ဳိးေပးဒုကၡ၊ဆယ့္ႏွစ္၀ မုခ် အကုသုိလ္ေခၚ တဲ့..။
⚫ အျပစ္ေတြျဖစ္တုန္းက ေဒါသရင္လဲပါေနၿပီ။
ဣႆမစၧရိယရင္လဲပါေနၿပီ။ မာနရင္လဲ ပါေနၿပီ။
ျဖစ္တုန္းကအဲဒီအညစ္အေၾကးေတြ ပါေနတယ္။
အကုသုိလ္ျဖစ္တုန္းက အညစ္အေၾကးေတြ
ပါေနမွေတာ့ အျပစ္မကင္းဘူး။
ေနာက္အက်ဴိးေပးရင္ မေကာင္းက်ဳိးကိုေပးမယ္။
ေကာင္းက်ဳိးကိုမေပးဘူး။ ဒီကုသုိလ္ကခု
ဘ၀ ျဖစ္ျဖစ္ ေနာင္ဘ၀ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းက်ဳိးကို
ေပးမယ္။
⚫ ဒါေၾကာင့္ အကုသုိလ္ဆိုတာ
ဘယ္လိုဘာလိမ့္မတုန္းဆိုရင္ ကိုယ့္စိတ္ကုိယ္
စဥ္းစားၾကည့္ျဖစ္ေသာ္ညစ္ေထး အျပစ္ေဘးႏွင့္
က်ဳိးေပးဒုကၡဆယ့္ႏွစ္၀ မုခ်အကုသုိလ္ေခၚ၊
ျဖစ္တယ္ေနာ္။
⚫ ေလာဘရင္လဲပါမယ္။ ေဒါသရင္လဲပါမယ္။
ဒါအျပစ္ပဲ။ မာနရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မနာလိုတဲ့ဣႆာ
ရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။ သူတစ္ပါးကို
မႀကီးပြားေစလိုတဲ့ မစၧရိယရင္လဲပါမယ္။
ဒါအျပစ္ပဲ။ အိပ္ခ်င္မူးတူး ငိုက္မ်ည္းေနတဲ့
ထိနမိဒၶရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။ ဘုရားကိုဟုတ္မွ
ဟုတ္ပါ့မလားလို႔ ဘုရားအစစ္ကို ယံုမွားေနတဲ့၀ိစိ
ကိစၧာရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။ ျဖစ္တုန္းကအျပစ္
တစ္ခုခုနဲ႔ ညစ္ေပေနတဲ့တရားတစ္မ်ဳိး ဒါအကုသုိလ္
ေခၚတယ္။ ေနာင္အက်ဳိးေပးရင္လဲ မေကာင္းက်ဳိးကို
ေပးမွာပဲ။
➋• ❝ ကုသုိလ္စိတ္ ❞
⚪ ကိုယ့္စိတ္ဟာ ဘာျဖစ္တယ္
ဆိုတာ သိပ္ၿပီးေတာ့ေလ့လာဖုိ႔ေကာင္ းတယ္။
အဲတစ္ခါ ကုသုိလ္က ဘယ္လိုပါလိမ့္မတုန္းဆိုေတာ့
ျဖစ္ေသာ္သန္႔ရွင္း၊ အျပစ္ကင္း၍၊ ေကာင္းျခင္းသုခ၊
က်ဳိးေပးက၊ ကုသလလို႔ေခၚတဲ့။
⚪ ျဖစ္တုန္းက သန္႔ရွင္းလိုက္တာ။
ေမတၱာစိတ္နဲ႔ေနာ္။ေမတၱာစစ္စ စ္နဲ႔ ခ်မ္းသာပါေစ
ခ်မ္းသာပါေစ၊ ျဖစ္တုန္းကတယ္သန္႔ရွင္းတယ္။
သိပ္သန္႔ရွင္းတယ္။ တစ္ခါအလွဴဒါနေပးေနရင္
အင္း ငါ့အလွဴအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စားၾကပါေစ။
စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းရင္ပဲ ေမတၱာကပါေနတယ္။
သန႔္ရွင္းတယ္။ သိပ္သန္႔ရွင္းတယ္။
⚪ ေၾသာ္ မိမိတို႔ အလွဴဒါနအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့
သာသနာေတာ္ႀကီး တိုးတက္ပါေစ၊ တည္တံ့ပါေစ၊ ခိုင္ၿမဲပါေစ။ အဲဒီလိုျဖစ္တုန္းကလဲကုသုိလ္ စိတ္ေတြ
ထပ္ျဖစ္တယ္။
⚪ ေနာက္ဆံုးကိုယ့္သားကေလး သမီးကေလးကို
မိခင္အျဖစ္နဲ႔ တကတဲ က်မ္းမာေစခ်င္လြန္းလို႔
၀ေစခ်င္လြန္းလို႔ ႏို႔တိုက္ၿပီးေတာ့ေနတယ္။
ခ်စ္ေနတဲ့ေလာဘက ကုသုိလ္ကေလး၊
ကေလးက်န္းမာေစခ်င္တာ၊ ၀ၿဖိဳးေစခ်င္တာက ကုသုိလ္၊ ေစတနာေမတၱာက ကုသုိလ္၊ ကုသုိလ္နဲ႔
အကုသုိလ္က ကပ္ေနတာပဲ ကပ္ေနတာပဲ။
သားကေလးခ်စ္လြန္းလို႔ ဒါက အကုသုိလ္။
က်န္းမာေစခ်င္လြန္းလို႔ ၀ၿဖိဳးေစခ်င္လြန္းလို႔
ႏို႔တိုက္ၿပီးေနတာက ဒါကကုသုိလ္။
ျဖစ္ေနတုန္းမွာေလ အညစ္အေၾကးလံုးလံုးမပါတဲ့
အပိုင္းက ကုသုိလ္ပဲ။ အက်ဳိးေပးမွာျဖစ္ေသာ္သန္႔ရွ င္း
အျပစ္ကင္း၍၊ ေကာင္းျခင္းသုခ၊ က်ဳိးေပးက ကုသလဟုေခၚ။
➌• ❝ အဗ်ာကတစိတ္ ❞
✠ အဗ်ာကတဆိုတာက
ဘယ္လိုစိတ္တုန္းဆိုေတာ့ ၀ိပါက္၊
ဘုန္းႀကီးတို႔ ႐ုပ္တရားေတြလဲ အဗ်ာကတေခၚတယ္။
သူျဖစ္ေတာ့လဲ ညစ္ေထးတာလဲ မဟုတ္ဘူး။
သန္႔ရွင္းတာလဲ မဟုတ္ဘူး။
သူတို႔ကို ကုသိုလ္လို႔လဲ မဆိုရဘူး။
အကုသုိလ္လို႔လဲ မဆိုရဘူး။
႐ုပ္တရားေတြဟာ အဗ်ာကတ၊ ခုနကစိတ္ေတြ
ေစတသိက္ေတြထဲမွာလဲပဲ ၀ိပါက္စိတ္ေတြ
ဘုရားရဟႏၲာမွာျဖစ္တဲ့ ကိရိယာစိတ္ေတြ၊
အဲဒါေတြက အဗ်ာကတ၊
✠ ဘုရားရဟႏၲာမွာ ေမတၱာမပြားဘူးလား။
ေမတၱာပြားလုိ႔ရွိရင္လဲ ကုသုိလ္မေခၚဘူး။ ကိရိယာအဗ်ာကတေခၚတယ္။ဘုရားရဟ ႏၲာေတြက
သတၱ၀ါေတြခ်မ္းသာေအာင္လို႔ တရားေဟာတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာတရားေဟာေတာ္မူတယ ္။
ကုသုိလ္မဟုတ္ဘူး။ ဒါက ကိရိယာအဗ်ာကတလို႔
ေခၚတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔တုန္း
ေနာက္ အက်ဳိးမေပးဘူးေလ။
✠ ကုသုိလ္ဆိုရင္ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးကိုေပးမယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာမွာ ေနာက္ဘ၀သံသရာအက်ဳိးမရွိ
ေတာ့ဘူး။ ဘ၀သံသရာအက်ဳိးမရွိလို႔အက်ဳိ းမေပးလို႔
ေကာင္းတာလုပ္လဲပဲ ကိရိယာအဗ်ာကတ၊
မေကာင္းတာက်ေတာ့ လုပ္ကိုမလုပ္ဘူး။
✠ တစ္ခါ ၀ိပါက္စိတ္ေတြ
ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ ျဖစ္ေနတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတယ္။
၀ိပါက္စိတ္ျဖစ္ေနတယ္။ ၀ိပါက္စိတ္ျဖစ္ေနေတာ့ခုနက
ဟိတ္ေတြမပါဘူးလား။ ပါတယ္။ ဒါျဖင့္အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့
အခါျဖစ္တဲ့စိ္တ္ဟာ ဘာေခၚတုန္း ၀ိပါက္အဗ်ာကတ
ေခၚတယ္။ ခုလိုရွင္းလြန္းလို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔တရားေတာ္က
ရွင္းလြန္းလို႔ ကဲ ဒါ နားလည္ၿပီေနာ္။
【အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
အေျချပဳပ႒ာန္းတရားေတာ္မွ】
❝ အပၸမာေဒန သမၼာေဒထ ❞
✠ ရႊင္လန္း ✠ ခ်မ္းေၿမ့ ✠ ပါေစ ✠
PhyoeMayOo
●○✠
မိမိတို႔မွာစိတ္ျဖစ္ေနတာက သံုးမ်ဳိးပဲရွိတယ္ေနာ္။
ကုသုိလ္စိတ္၊ အကုသုိလ္စိတ္၊ ၀ိပါက္ကိရိယာဆိုတဲ့
အဗ်ာကတစိတ္၊ အခ်ိန္ရွိသမွ် အဲဒီသံုးမ်ဳိးပဲရွိတယ္။
●○✠
ဘယ္ေလာက္ႀကီးက်ယ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ျဖစ္
ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ျဖစ္မယ္
သို႔မဟုတ္ ၀ိပါက္ ကိရိယာျဖစ္မယ္။ ဘယ္ေလာက္
ေသးသိမ္တဲ့ ကေလးေလးျဖစ္ျဖစ္၊ တိရစၧာန္သတၱ၀ါ
ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊ အကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊
၀ိပါက္ျဖစ္မယ္၊ ကိရိယာဆိုတဲ့ အဗ်ာကတျဖစ္မယ္။
အင္မတန္ေသခ်ာတယ္။ အင္မတန္ေသခ်ာတယ္။
➊• ❝ အကုသုိလ္စိတ္ ❞
⚫ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းအာ႐ုံပ
အဲဒါေၾကာင့္ အကုသုိလ္ဆိုတာ ဘယ္လိုတရားပါတုန္း
လို႔ဆိုရင္ျဖစ္ေသာ္ညစ္ေထး၊ အျပစ္ေဘးႏွင့္၊
က်ဳိးေပးဒုကၡ၊ဆယ့္ႏွစ္၀ မုခ် အကုသုိလ္ေခၚ တဲ့..။
⚫ အျပစ္ေတြျဖစ္တုန္းက ေဒါသရင္လဲပါေနၿပီ။
ဣႆမစၧရိယရင္လဲပါေနၿပီ။ မာနရင္လဲ ပါေနၿပီ။
ျဖစ္တုန္းကအဲဒီအညစ္အေၾကးေတြ
အကုသုိလ္ျဖစ္တုန္းက အညစ္အေၾကးေတြ
ပါေနမွေတာ့ အျပစ္မကင္းဘူး။
ေနာက္အက်ဴိးေပးရင္ မေကာင္းက်ဳိးကိုေပးမယ္။
ေကာင္းက်ဳိးကိုမေပးဘူး။ ဒီကုသုိလ္ကခု
ဘ၀ ျဖစ္ျဖစ္ ေနာင္ဘ၀ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းက်ဳိးကို
ေပးမယ္။
⚫ ဒါေၾကာင့္ အကုသုိလ္ဆိုတာ
ဘယ္လိုဘာလိမ့္မတုန္းဆိုရင္ ကိုယ့္စိတ္ကုိယ္
စဥ္းစားၾကည့္ျဖစ္ေသာ္ညစ္ေထး
က်ဳိးေပးဒုကၡဆယ့္ႏွစ္၀ မုခ်အကုသုိလ္ေခၚ၊
ျဖစ္တယ္ေနာ္။
⚫ ေလာဘရင္လဲပါမယ္။ ေဒါသရင္လဲပါမယ္။
ဒါအျပစ္ပဲ။ မာနရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မနာလိုတဲ့ဣႆာ
ရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။ သူတစ္ပါးကို
မႀကီးပြားေစလိုတဲ့ မစၧရိယရင္လဲပါမယ္။
ဒါအျပစ္ပဲ။ အိပ္ခ်င္မူးတူး ငိုက္မ်ည္းေနတဲ့
ထိနမိဒၶရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။ ဘုရားကိုဟုတ္မွ
ဟုတ္ပါ့မလားလို႔ ဘုရားအစစ္ကို ယံုမွားေနတဲ့၀ိစိ
ကိစၧာရင္လဲပါမယ္။ ဒါအျပစ္ပဲ။ ျဖစ္တုန္းကအျပစ္
တစ္ခုခုနဲ႔ ညစ္ေပေနတဲ့တရားတစ္မ်ဳိး ဒါအကုသုိလ္
ေခၚတယ္။ ေနာင္အက်ဳိးေပးရင္လဲ မေကာင္းက်ဳိးကို
ေပးမွာပဲ။
➋• ❝ ကုသုိလ္စိတ္ ❞
⚪ ကိုယ့္စိတ္ဟာ ဘာျဖစ္တယ္
ဆိုတာ သိပ္ၿပီးေတာ့ေလ့လာဖုိ႔ေကာင္
အဲတစ္ခါ ကုသုိလ္က ဘယ္လိုပါလိမ့္မတုန္းဆိုေတာ့
ျဖစ္ေသာ္သန္႔ရွင္း၊ အျပစ္ကင္း၍၊ ေကာင္းျခင္းသုခ၊
က်ဳိးေပးက၊ ကုသလလို႔ေခၚတဲ့။
⚪ ျဖစ္တုန္းက သန္႔ရွင္းလိုက္တာ။
ေမတၱာစိတ္နဲ႔ေနာ္။ေမတၱာစစ္စ
ခ်မ္းသာပါေစ၊ ျဖစ္တုန္းကတယ္သန္႔ရွင္းတယ္။
သိပ္သန္႔ရွင္းတယ္။ တစ္ခါအလွဴဒါနေပးေနရင္
အင္း ငါ့အလွဴအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့
စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းရင္ပဲ ေမတၱာကပါေနတယ္။
သန႔္ရွင္းတယ္။ သိပ္သန္႔ရွင္းတယ္။
⚪ ေၾသာ္ မိမိတို႔ အလွဴဒါနအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့
သာသနာေတာ္ႀကီး တိုးတက္ပါေစ၊ တည္တံ့ပါေစ၊ ခိုင္ၿမဲပါေစ။ အဲဒီလိုျဖစ္တုန္းကလဲကုသုိလ္
ထပ္ျဖစ္တယ္။
⚪ ေနာက္ဆံုးကိုယ့္သားကေလး သမီးကေလးကို
မိခင္အျဖစ္နဲ႔ တကတဲ က်မ္းမာေစခ်င္လြန္းလို႔
၀ေစခ်င္လြန္းလို႔ ႏို႔တိုက္ၿပီးေတာ့ေနတယ္။
ခ်စ္ေနတဲ့ေလာဘက ကုသုိလ္ကေလး၊
ကေလးက်န္းမာေစခ်င္တာ၊ ၀ၿဖိဳးေစခ်င္တာက ကုသုိလ္၊ ေစတနာေမတၱာက ကုသုိလ္၊ ကုသုိလ္နဲ႔
အကုသုိလ္က ကပ္ေနတာပဲ ကပ္ေနတာပဲ။
သားကေလးခ်စ္လြန္းလို႔ ဒါက အကုသုိလ္။
က်န္းမာေစခ်င္လြန္းလို႔ ၀ၿဖိဳးေစခ်င္လြန္းလို႔
ႏို႔တိုက္ၿပီးေနတာက ဒါကကုသုိလ္။
ျဖစ္ေနတုန္းမွာေလ အညစ္အေၾကးလံုးလံုးမပါတဲ့
အပိုင္းက ကုသုိလ္ပဲ။ အက်ဳိးေပးမွာျဖစ္ေသာ္သန္႔ရွ
အျပစ္ကင္း၍၊ ေကာင္းျခင္းသုခ၊ က်ဳိးေပးက ကုသလဟုေခၚ။
➌• ❝ အဗ်ာကတစိတ္ ❞
✠ အဗ်ာကတဆိုတာက
ဘယ္လိုစိတ္တုန္းဆိုေတာ့ ၀ိပါက္၊
ဘုန္းႀကီးတို႔ ႐ုပ္တရားေတြလဲ အဗ်ာကတေခၚတယ္။
သူျဖစ္ေတာ့လဲ ညစ္ေထးတာလဲ မဟုတ္ဘူး။
သန္႔ရွင္းတာလဲ မဟုတ္ဘူး။
သူတို႔ကို ကုသိုလ္လို႔လဲ မဆိုရဘူး။
အကုသုိလ္လို႔လဲ မဆိုရဘူး။
႐ုပ္တရားေတြဟာ အဗ်ာကတ၊ ခုနကစိတ္ေတြ
ေစတသိက္ေတြထဲမွာလဲပဲ ၀ိပါက္စိတ္ေတြ
ဘုရားရဟႏၲာမွာျဖစ္တဲ့ ကိရိယာစိတ္ေတြ၊
အဲဒါေတြက အဗ်ာကတ၊
✠ ဘုရားရဟႏၲာမွာ ေမတၱာမပြားဘူးလား။
ေမတၱာပြားလုိ႔ရွိရင္လဲ ကုသုိလ္မေခၚဘူး။ ကိရိယာအဗ်ာကတေခၚတယ္။ဘုရားရဟ
သတၱ၀ါေတြခ်မ္းသာေအာင္လို႔ တရားေဟာတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာတရားေဟာေတာ္မူတယ
ကုသုိလ္မဟုတ္ဘူး။ ဒါက ကိရိယာအဗ်ာကတလို႔
ေခၚတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔တုန္း
ေနာက္ အက်ဳိးမေပးဘူးေလ။
✠ ကုသုိလ္ဆိုရင္ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးကိုေပးမယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာမွာ ေနာက္ဘ၀သံသရာအက်ဳိးမရွိ
ေတာ့ဘူး။ ဘ၀သံသရာအက်ဳိးမရွိလို႔အက်ဳိ
ေကာင္းတာလုပ္လဲပဲ ကိရိယာအဗ်ာကတ၊
မေကာင္းတာက်ေတာ့ လုပ္ကိုမလုပ္ဘူး။
✠ တစ္ခါ ၀ိပါက္စိတ္ေတြ
ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ ျဖစ္ေနတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတယ္။
၀ိပါက္စိတ္ျဖစ္ေနတယ္။ ၀ိပါက္စိတ္ျဖစ္ေနေတာ့ခုနက
ဟိတ္ေတြမပါဘူးလား။ ပါတယ္။ ဒါျဖင့္အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့
အခါျဖစ္တဲ့စိ္တ္ဟာ ဘာေခၚတုန္း ၀ိပါက္အဗ်ာကတ
ေခၚတယ္။ ခုလိုရွင္းလြန္းလို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔တရားေတာ္က
ရွင္းလြန္းလို႔ ကဲ ဒါ နားလည္ၿပီေနာ္။
【အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
အေျချပဳပ႒ာန္းတရားေတာ္မွ】
❝ အပၸမာေဒန သမၼာေဒထ ❞
✠ ရႊင္လန္း ✠ ခ်မ္းေၿမ့ ✠ ပါေစ ✠
PhyoeMayOo
No comments:
Post a Comment