"ကံနဲ႔ အက်ိဳးေပးခြင့္"
တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လဲ
ကံတရားက နားလည္ရ အခက္သား။
ေကာင္းကံေတြ ျပဳေနေပမယ့္
အဆင္မေျပမႈ ေတြ နဲ႔ ခ်ည္းပဲ
ေတြ႔ေနရ တတ္ပါတယ္။
မေကာင္းကံေတြနဲ႔ ယွဥ္ေနေပမယ့္လဲ
ဘာပဲလုပ္လုပ္ …
အဆင္ေျပ ေနတတ္ပါတယ္။
ကံတရားက နားလည္ရ အခက္သား။
ေကာင္းကံေတြ ျပဳေနေပမယ့္
အဆင္မေျပမႈ ေတြ နဲ႔ ခ်ည္းပဲ
ေတြ႔ေနရ တတ္ပါတယ္။
မေကာင္းကံေတြနဲ႔ ယွဥ္ေနေပမယ့္လဲ
ဘာပဲလုပ္လုပ္ …
အဆင္ေျပ ေနတတ္ပါတယ္။
ဒီအျဖစ္မ်ိဳးေတြက ၀န္းက်င္တိုင္းမွာ
ေတြ႔ေနရတာျဖစ္ေလေတာ့
အျမင္အားျဖင့္…
သိပ္ၿပီး ဆန္းလွတယ္လို႔ေတာ့
မဆုိ ႏိုင္ပါဘူး။
ေတြ႔ေနရတာျဖစ္ေလေတာ့
အျမင္အားျဖင့္…
သိပ္ၿပီး ဆန္းလွတယ္လို႔ေတာ့
မဆုိ ႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဆန္းတာက
ကံရဲ႕သေဘာ တရားပါ။
ကံရဲ႕သေဘာ တရားပါ။
ဥပမာပဲ ထားပါေတာ့၊
ကိုယ့္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊
မေကာင္းကံမွန္သမွ် အကုန္လုပ္ေနတယ္။
ဒါကို သူ႔၀န္းက်င္ကလည္း သိေနၾကတယ္။
ကိုယ့္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊
မေကာင္းကံမွန္သမွ် အကုန္လုပ္ေနတယ္။
ဒါကို သူ႔၀န္းက်င္ကလည္း သိေနၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္
အဲဒီလူမွာ…
ခ်မ္းသာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။
လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြ ၾကည့္ ဦးမလား၊
အားလံုးေခ်ာေမြ႕လို႔၊
ဘာဆိုဘာမွ အခက္အခဲ မရွိ။
အဲဒီလူမွာ…
ခ်မ္းသာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။
လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြ ၾကည့္ ဦးမလား၊
အားလံုးေခ်ာေမြ႕လို႔၊
ဘာဆိုဘာမွ အခက္အခဲ မရွိ။
ဒါမ်ိဳးေတြ ျမင္ရေတာ့
ကိုယ္ျပဳေနက်
ေကာင္းကံေလး အေပၚမွာေတာင္
သံသယ၀င္ခ်င္စရာ …။
ကံအေပၚ နားလည္ရ ခပ္ခက္ခက္။
ကိုယ္ျပဳေနက်
ေကာင္းကံေလး အေပၚမွာေတာင္
သံသယ၀င္ခ်င္စရာ …။
ကံအေပၚ နားလည္ရ ခပ္ခက္ခက္။
ဟုိုး…
ေစာေစာပိုင္း ကာလေတြကေတာ့
မိမိလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။
ေနာက္ပိုင္းစာေတြဖတ္ရင္း
သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ၀ိပတၱိေလးပါး
အေၾကာင္း ဖတ္မိေတာ့မွာပဲ
ထိုက္သင့္သေလာက္
နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။
နားလည္သေလာက္ ျပန္ေရးျပပါရေစဦး။
ေစာေစာပိုင္း ကာလေတြကေတာ့
မိမိလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။
ေနာက္ပိုင္းစာေတြဖတ္ရင္း
သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ၀ိပတၱိေလးပါး
အေၾကာင္း ဖတ္မိေတာ့မွာပဲ
ထိုက္သင့္သေလာက္
နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။
နားလည္သေလာက္ ျပန္ေရးျပပါရေစဦး။
ကံဆိုတာ…
ကုသိုလ္ကံနဲ႔ အကုသိုလ္ကံဆိုတာ ရွိပါတယ္။
ေကာင္းကံနဲ႔ မေကာင္းကံေပါ့။
အဲဒီ ကံႏွစ္ခုဟာ ျပဳတိုင္းေတာ့
ပံုေသ အက်ိဳးမေပးပါဘူး …။
ကုသိုလ္ကံနဲ႔ အကုသိုလ္ကံဆိုတာ ရွိပါတယ္။
ေကာင္းကံနဲ႔ မေကာင္းကံေပါ့။
အဲဒီ ကံႏွစ္ခုဟာ ျပဳတိုင္းေတာ့
ပံုေသ အက်ိဳးမေပးပါဘူး …။
သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ႀကံဳေနရင္
မိမိ ျပဳထားတဲ့ အကုသိုလ္ကံဟာ
အက်ိဳးမေပးႏိုင္သလို …
၀ိပတၱိေလးပါးနဲ႔ ႀကံဳေနရင္လဲ
မိမိျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးမေပး ႏိုင္ေသးပါဘူး။
မိမိ ျပဳထားတဲ့ အကုသိုလ္ကံဟာ
အက်ိဳးမေပးႏိုင္သလို …
၀ိပတၱိေလးပါးနဲ႔ ႀကံဳေနရင္လဲ
မိမိျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးမေပး ႏိုင္ေသးပါဘူး။
သမၸတၱိရဲ႕ အနက္က ျပည့္စံုျခင္း၊
၀ိပတၱိရဲ႕ အနက္က ခြၽတ္ယြင္းျခင္းပါ။
၀ိပတၱိရဲ႕ အနက္က ခြၽတ္ယြင္းျခင္းပါ။
သမၸတၱိ- ေလးပါးဆိုတာက -
၁။ ဂတိသမၸတၱိ
၂။ ဥပဓိသမၸတၱိ
၃။ ကာလသမၸတၱိ
၄။ ပေယာဂသမၸတိၱ
၂။ ဥပဓိသမၸတၱိ
၃။ ကာလသမၸတၱိ
၄။ ပေယာဂသမၸတိၱ
အဲဒီအထဲမွာ ဂတိသမၸတၱိဆိုတာ
လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္
ျဗဟၼာျပည္ကို ေျပာတာပါ။
ဘ၀ေကာင္းကို ရရွိျခင္းေပါ့။
လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္
ျဗဟၼာျပည္ကို ေျပာတာပါ။
ဘ၀ေကာင္းကို ရရွိျခင္းေပါ့။
ဂတိသမၸတၱိမွာျဖစ္ေနရင္
အကုသိုလ္ကံက…
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေတာ့ဘူး။
ကုသိုလ္ကံရဲ႕အလွည့္ ေရာက္ေနပါတယ္။
အကုသိုလ္ကံက…
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေတာ့ဘူး။
ကုသိုလ္ကံရဲ႕အလွည့္ ေရာက္ေနပါတယ္။
===
ဥပဓိသမၸတၱိဆိုတာက…
႐ုပ္အဆင္း လွပျခင္းကိုေျပာတာပါ။
ေလာကမွာ ဥပဓိသမၸတၱိကလဲ
အေရးႀကီး ျပန္ပါတယ္။
႐ုပ္အဆင္း လွပျခင္းကိုေျပာတာပါ။
ေလာကမွာ ဥပဓိသမၸတၱိကလဲ
အေရးႀကီး ျပန္ပါတယ္။
အဲဒီ ဥပဓိသမၸတၱိကို ရေနရင္
အကုသိုလ္ကံ…
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေတာ့ဘူး။
အကုသိုလ္ကံ…
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေတာ့ဘူး။
သီဟိုကြၽန္းမွာ…
ဘာတိကမင္း ဆိုတာ ရွိပါတယ္။
အဲဒီမင္းက
တိုင္းသူ ျပည္သားေတြကို
ႏြားသားမစားရဘူးလို႔
အမိန္႔ ထုတ္ထားပါတယ္။
ဘာတိကမင္း ဆိုတာ ရွိပါတယ္။
အဲဒီမင္းက
တိုင္းသူ ျပည္သားေတြကို
ႏြားသားမစားရဘူးလို႔
အမိန္႔ ထုတ္ထားပါတယ္။
ႏြားသားစားခဲ့ရင္…
ဖမ္းၿပီး… ဒဏ္ေငြ တပ္တယ္။
ဒဏ္ေငြ မေဆာင္ႏိုင္ရင္
နန္းေတာ္ထဲကိုေခၚၿပီး
အမိႈက္က်ံဳးတာတို႔၊ ေျမတူးတာတို႔ကို လုပ္ရတယ္။
ဖမ္းၿပီး… ဒဏ္ေငြ တပ္တယ္။
ဒဏ္ေငြ မေဆာင္ႏိုင္ရင္
နန္းေတာ္ထဲကိုေခၚၿပီး
အမိႈက္က်ံဳးတာတို႔၊ ေျမတူးတာတို႔ကို လုပ္ရတယ္။
တစ္ေန႔ မိသားစုတစ္စုက
တားျမစ္ထားတဲ့ၾကားက
ႏြားသား ခိုးစားၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဘုရင့္ရဲမက္ေတြက
မိေရာ ဆိုပါေတာ့ …။
တားျမစ္ထားတဲ့ၾကားက
ႏြားသား ခိုးစားၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဘုရင့္ရဲမက္ေတြက
မိေရာ ဆိုပါေတာ့ …။
ဒီေတာ့…
ထံုးစံအတိုင္း ဒဏ္ေငြေဆာင္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္
အဲဒီ မိသားစုက ဆင္းရဲေတာ့
ဒဏ္ေငြ မေဆာင္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
ထံုးစံအတိုင္း ဒဏ္ေငြေဆာင္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္
အဲဒီ မိသားစုက ဆင္းရဲေတာ့
ဒဏ္ေငြ မေဆာင္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
ဒဏ္ေငြ မေဆာင္ႏိုင္ေတာ့
နန္းေတာ္ ေခၚခဲ့ၾကတာေပါ့။
နန္းေတာ္မွာက…
သူတို႔မိသားစုတင္မကဘူးတဲ့။
သူတို႔လိုပဲ ႏြားသားခိုးစားၾကတဲ့
တျခားမိသားစုေတြလဲပါတယ္။
နန္းေတာ္ ေခၚခဲ့ၾကတာေပါ့။
နန္းေတာ္မွာက…
သူတို႔မိသားစုတင္မကဘူးတဲ့။
သူတို႔လိုပဲ ႏြားသားခိုးစားၾကတဲ့
တျခားမိသားစုေတြလဲပါတယ္။
အဲဒီ ႏြားသားခုိးစားတဲ့ သူေတြကို
ဒဏ္ေပးတဲ့အေနနဲ႔…
အမႈိက္သိမ္း၊ ေျမတူး၊ ျမက္ႏႈတ္ေပါ့။
ဒဏ္ေပးတဲ့အေနနဲ႔…
အမႈိက္သိမ္း၊ ေျမတူး၊ ျမက္ႏႈတ္ေပါ့။
ဒါကို ဘာတိကမင္းက
ေလသာျပဴတင္းက ၾကည့္ေနပါတယ္။
ေလသာျပဴတင္းက ၾကည့္ေနပါတယ္။
ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ မိသားစုထဲမွာ
ေတာ္ေတာ္႐ုပ္အဆင္းလွတဲ့
ေကာင္မေလး ပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္႐ုပ္အဆင္းလွတဲ့
ေကာင္မေလး ပါတယ္။
ေနပူ ႀကဲ ႀကဲ မွာ ေခြၽးသံ တ႐ႊဲ ႐ႊဲ နဲ႔
ဒဏ္ထမ္းေနတဲ့…
အဲဒီ ႐ုပ္လွလွေကာင္မေလးကို ျမင္ေတာ့
ဘုရင္က -
ဒဏ္ထမ္းေနတဲ့…
အဲဒီ ႐ုပ္လွလွေကာင္မေလးကို ျမင္ေတာ့
ဘုရင္က -
"ဒီ႐ုပ္ရည္နဲ႔ ၾကမ္းတမ္းတဲ့
အလုပ္ေတြ မတန္ဘူး" ဆိုၿပီး
မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေခၚခိုင္းလိုက္တယ္။
အလုပ္ေတြ မတန္ဘူး" ဆိုၿပီး
မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေခၚခိုင္းလိုက္တယ္။
‘သမာေဒ၀ီ’ ဆိုတဲ့ ဘြဲ႔ေပးၿပီး
ဘုရင္က သူ႔အနားမွာ
ခစားဖို႔ ထားလိုက္တယ္။
ဘုရင္က သူ႔အနားမွာ
ခစားဖို႔ ထားလိုက္တယ္။
သူ႔ရဲ႕မိသားစုကိုလဲ
ဒဏ္ထမ္းေနရာကေန
လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးတဲ့အျပင္
အသက္ေမြး ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ေငြေၾကးေတြနဲ႔ မ စလိုက္တယ္တဲ့။
ဒဏ္ထမ္းေနရာကေန
လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးတဲ့အျပင္
အသက္ေမြး ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ေငြေၾကးေတြနဲ႔ မ စလိုက္တယ္တဲ့။
ဒါ ဥပဓိသမၸတၱိ က …
အက်ိဳးေပးလိုက္တာပါပဲ။
အက်ိဳးေပးလိုက္တာပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဥပဓိသမၸတၱိဟာ
သူနဲ႔ႏြယ္တဲ့ မိသားစုကိုလဲ
အက်ိဳးေပးသြားတယ္။
သူနဲ႔ႏြယ္တဲ့ မိသားစုကိုလဲ
အက်ိဳးေပးသြားတယ္။
အဲဒီလို ဥပဓိသမၸတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုေနရင္လဲ
အကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ပါဘူး …။
အကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ပါဘူး …။
===
ကာလသမၸတၱိဆိုတာက…
ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ရာ၊ အခါ၊
စၾကာ၀ေတးမင္းေပၚရာအခါ။
ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ရာ၊ အခါ၊
စၾကာ၀ေတးမင္းေပၚရာအခါ။
မင္းေကာင္း မင္းျမတ္ေတြ
ေပၚရာအခါ ကိုေျပာတာပါ။
ေပၚရာအခါ ကိုေျပာတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေနရင္
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေတြ
နာၾကားခြင့္ရေနမယ္။
စၾကာ၀ေတးမင္း ေပၚေနတဲ့
ကာလဆိုရင္လဲ…
သူ႔ဘုန္းကံအေလ်ာက္
တိုင္းျပည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေနမယ္။
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေတြ
နာၾကားခြင့္ရေနမယ္။
စၾကာ၀ေတးမင္း ေပၚေနတဲ့
ကာလဆိုရင္လဲ…
သူ႔ဘုန္းကံအေလ်ာက္
တိုင္းျပည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေနမယ္။
မင္းေကာင္း မင္းျမတ္ေတြ
အုပ္စိုးေနတဲ့ ကာလဆိုရင္လဲ
တိုင္းသူျပည္သားေတြ
စား၀တ္ေနေရး စီးပြားေရးေတြ
ေျပလည္ေနမယ္၊
က်န္းမာေရးေတြ ေကာင္းေနမယ္၊
ပညာေတြ စိတ္ၾကိဳက္
သင္ခြင့္ရေနမယ္ေပါ့ …။
အုပ္စိုးေနတဲ့ ကာလဆိုရင္လဲ
တိုင္းသူျပည္သားေတြ
စား၀တ္ေနေရး စီးပြားေရးေတြ
ေျပလည္ေနမယ္၊
က်န္းမာေရးေတြ ေကာင္းေနမယ္၊
ပညာေတြ စိတ္ၾကိဳက္
သင္ခြင့္ရေနမယ္ေပါ့ …။
အဲဒီ ကာလသမၸတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုေနရင္လဲ
အကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မသာျပန္ဘူး …။
အကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မသာျပန္ဘူး …။
===
ပေယာဂသမၸတိၱဆိုတာက…
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ေတြနဲ႔
ျပည့္စံုေနတာကို ေျပာတာပါ။
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ေတြနဲ႔
ျပည့္စံုေနတာကို ေျပာတာပါ။
ေလာကမွာ ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး
အၿမဲ တမ္း သတိရွိေနမယ္။
သြက္သြက္လက္လက္
ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ လံု႔လ ၀ီရိယ ရွိ ေနမယ္။
အရာရာကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး
ထက္ျမတ္တဲ့ ဥာဏ္ပညာရွိေနမယ္။
အၿမဲ တမ္း သတိရွိေနမယ္။
သြက္သြက္လက္လက္
ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ လံု႔လ ၀ီရိယ ရွိ ေနမယ္။
အရာရာကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး
ထက္ျမတ္တဲ့ ဥာဏ္ပညာရွိေနမယ္။
သတိ၀ီရိယဥာဏ္ေတြယွဥ္ၿပီး
အားႀကီးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ျပဳေနမယ္။
အဲဒီလို ဆိုျပန္ရင္လဲ အကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ဘူး။
အားႀကီးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ျပဳေနမယ္။
အဲဒီလို ဆိုျပန္ရင္လဲ အကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ဘူး။
ေလာကမွာ…
ၾကီးပြားခ်မ္းသာေနတဲ့သူေတြကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ ပေယာဂသမၸတိၱဆိုတဲ့
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ ပညာနဲ႔
ျပည့္စံုေနတဲ့ သူေတြျဖစ္ေနမယ္ဆိုတာ
ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ၾကီးပြားခ်မ္းသာေနတဲ့သူေတြကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ ပေယာဂသမၸတိၱဆိုတဲ့
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ ပညာနဲ႔
ျပည့္စံုေနတဲ့ သူေတြျဖစ္ေနမယ္ဆိုတာ
ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက
အတိတ္ကံရဲ႕ သတိၱက
တစ္မတ္သားေလာက္ပဲပါတယ္။
ယခု ပစၥဳပၸန္ဘ၀၊
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ဆိုတဲ့
ပေယာဂသမၸတိၱက…
သံုးမတ္သားေလာက္ ပါရွိတယ္ဆိုတာ
ေကာင္းေကာင္း သတိထားရမယ့္
အေၾကာင္း… မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ က
အထူးသတိ ေပးထားပါတယ္။
အတိတ္ကံရဲ႕ သတိၱက
တစ္မတ္သားေလာက္ပဲပါတယ္။
ယခု ပစၥဳပၸန္ဘ၀၊
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ဆိုတဲ့
ပေယာဂသမၸတိၱက…
သံုးမတ္သားေလာက္ ပါရွိတယ္ဆိုတာ
ေကာင္းေကာင္း သတိထားရမယ့္
အေၾကာင္း… မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ က
အထူးသတိ ေပးထားပါတယ္။
ဆိုလိုတာက ဒီပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ
ပေယာဂသမၸတိၱနဲ႔…
ကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေတြကို
ခံစားႏိုင္ခြင့္ ရွိသလို
အကုသိုလ္ကံေတြကိုလဲ
တားဆီးထားႏိုင္တယ္။
ပေယာဂသမၸတိၱနဲ႔…
ကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေတြကို
ခံစားႏိုင္ခြင့္ ရွိသလို
အကုသိုလ္ကံေတြကိုလဲ
တားဆီးထားႏိုင္တယ္။
ဥပမာ- အဇာတသတ္မင္းကိုၾကည့္။
အဖကိုသတ္ထားတဲ့
ပါဏာတိပါတကံႀကီးက
အ၀ီစိငရဲကို က်ိန္းေသ မုခ်က်ရမယ္ …။
ပါဏာတိပါတကံႀကီးက
အ၀ီစိငရဲကို က်ိန္းေသ မုခ်က်ရမယ္ …။
ဒါေပမယ့္ …
သတိေတြဥာဏ္ေတြ၀င္လာျပီး
ျမတ္စြာဘုရားကိုသြားျပီး
ဆည္းကပ္လိုက္ေတာ့
ဘုရားရွင္ကို ဆည္းကပ္လိုက္တဲ့
ပေယာဂသမၸတိၱေၾကာင့္
အ၀ီစိငရဲမက်ေတာ့ဘဲ
အ၀ီစိငရဲထက္ငယ္တဲ့
ေလာဟကု မၻီငရဲမွာပဲ က်ရေတာ့တယ္။
သတိေတြဥာဏ္ေတြ၀င္လာျပီး
ျမတ္စြာဘုရားကိုသြားျပီး
ဆည္းကပ္လိုက္ေတာ့
ဘုရားရွင္ကို ဆည္းကပ္လိုက္တဲ့
ပေယာဂသမၸတိၱေၾကာင့္
အ၀ီစိငရဲမက်ေတာ့ဘဲ
အ၀ီစိငရဲထက္ငယ္တဲ့
ေလာဟကု မၻီငရဲမွာပဲ က်ရေတာ့တယ္။
ေနာက္အက်ိဳးတစ္ခုက
အဲဒီငရဲက လြတ္လာရင္…
‘၀ိဇိတာ၀ီ’ဆိုတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္ၿပီး
ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ရမယ္တဲ့ …။
အဲဒီငရဲက လြတ္လာရင္…
‘၀ိဇိတာ၀ီ’ဆိုတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္ၿပီး
ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ရမယ္တဲ့ …။
ဒါ… ပေယာဂသမၸတိၱရဲ႕
အစြမ္းသတိၱေတြပါပဲ။
အစြမ္းသတိၱေတြပါပဲ။
===========
ေနာက္ ၀ိပတၱိေလးပါးထဲမွာ
ဂတိသမၸတၱိဆိုတာ …
ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ
အသူရကာယ္ဆိုတဲ့
အပါတယ္ေလးဘံု ကိုေျပာတာ။
မေကာင္းတဲ့ဘ၀ကို ရရွိတယ္ေပါ့။
ဂတိသမၸတၱိဆိုတာ …
ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ
အသူရကာယ္ဆိုတဲ့
အပါတယ္ေလးဘံု ကိုေျပာတာ။
မေကာင္းတဲ့ဘ၀ကို ရရွိတယ္ေပါ့။
အဲဒီလို အပါယ္ေလးဘံုဆိုတဲ့
ဂတိသမၸတၱိနဲ႔ ၾကံဳေနရင္လဲ
ေရွးေရွးဘ၀က…
ကုသိုလ္ကံေတြ ရွိေနေပမယ့္
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မသာေတာ့ဘူး …။
ဂတိသမၸတၱိနဲ႔ ၾကံဳေနရင္လဲ
ေရွးေရွးဘ၀က…
ကုသိုလ္ကံေတြ ရွိေနေပမယ့္
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မသာေတာ့ဘူး …။
===
ဥပဓိ၀ိပတၱိဆုိတာက…
႐ုပ္အဆင္း မလွတာပါ၊
ဒီပရာဆုိတဲ့ ၀တၱဳမွာ -
႐ုပ္အဆင္း မလွတာပါ၊
ဒီပရာဆုိတဲ့ ၀တၱဳမွာ -
မင္းႀကီးက ဒီပရာဇာဆိုတဲ့
မင္းသားကို ဖြားျမင္ေတာ့…
မင္းႀကီးက သားကုိ ခ်စ္တာေရာ၊
မိဖုရားကုိ ခ်စ္တာေရာ ေပါင္းၿပီး
မိဖုရားကို လိုရာဆုကို
ေတာင္းပါလို႔ ေျပာတယ္ …။
မင္းသားကို ဖြားျမင္ေတာ့…
မင္းႀကီးက သားကုိ ခ်စ္တာေရာ၊
မိဖုရားကုိ ခ်စ္တာေရာ ေပါင္းၿပီး
မိဖုရားကို လိုရာဆုကို
ေတာင္းပါလို႔ ေျပာတယ္ …။
မိဖုရားကလဲ ေကာင္းၿပီ ၊
အခု မယူေသးပါ၊
ေနာင္မွယူမယ္လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။
အခု မယူေသးပါ၊
ေနာင္မွယူမယ္လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။
အဲဒီ ဒီပရာဇာမင္းသာက
ခုနစ္ႏွစ္၊ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္မွာ
ၾကက္တိုက္တမ္း ကစားသတဲ့။
ခုနစ္ႏွစ္၊ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္မွာ
ၾကက္တိုက္တမ္း ကစားသတဲ့။
မင္းသားျဖစ္ၿပီး မကစားသင့္တဲ့
အရာကို ကစားေတာ့…
ၾကက္က ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရင္း
မင္းသားရဲ႕ မ်က္စိကို
ခြပ္လိုက္တာ မ်က္စိပ်က္ေရာ …။
အရာကို ကစားေတာ့…
ၾကက္က ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရင္း
မင္းသားရဲ႕ မ်က္စိကို
ခြပ္လိုက္တာ မ်က္စိပ်က္ေရာ …။
ဒီလိုနဲ႔ မင္းသား
တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္သား
အရြယ္ေရာက္လာေတာ့…
မယ္ေတာ္မိဖုရားက မင္းႀကီး ဆီ ကပ္ၿပီး
‘အရွင္မင္းႀကီး သားဖြားစဥ္ကာလက
လိုရာဆုကို ေတာင္းပါလို႔
အမိန္႔ရွိထားပါတယ္ …။
ယခုထိုဆုကို ေတာင္းလိုပါတယ္ ေပါ့။
တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္သား
အရြယ္ေရာက္လာေတာ့…
မယ္ေတာ္မိဖုရားက မင္းႀကီး ဆီ ကပ္ၿပီး
‘အရွင္မင္းႀကီး သားဖြားစဥ္ကာလက
လိုရာဆုကို ေတာင္းပါလို႔
အမိန္႔ရွိထားပါတယ္ …။
ယခုထိုဆုကို ေတာင္းလိုပါတယ္ ေပါ့။
မင္းႀကီးကလဲ…
‘မိဖုရားျမတ္ ဆုယူေလာ့’ဆိုေတာ့
မိဖုရားက -
‘အရွင္မင္းႀကီး အကြၽႏု္ပ္သားအား
မင္းအျဖစ္ကို ေပးေတာ္မူပါေလာ့’လို႔
ေတာင္းတယ္။
‘မိဖုရားျမတ္ ဆုယူေလာ့’ဆိုေတာ့
မိဖုရားက -
‘အရွင္မင္းႀကီး အကြၽႏု္ပ္သားအား
မင္းအျဖစ္ကို ေပးေတာ္မူပါေလာ့’လို႔
ေတာင္းတယ္။
ဒီေတာ့ မင္းႀကီးက
ဘာျပန္ေျပာသလဲဆိုေတာ့ …
ဘာျပန္ေျပာသလဲဆိုေတာ့ …
‘မိဖုရား- သင့္သားဟာ စကၡဳမစံု၊
အဂၤါၿမံဳတဲ့သူ ျဖစ္တယ္၊
တိုင္းျပည္နဲ႔ မတန္ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ မင္းအေျဖစ္ကိုမေပး’လို႔
ျပန္မိန္႔လိုက္ပါတယ္ …။
အဂၤါၿမံဳတဲ့သူ ျဖစ္တယ္၊
တိုင္းျပည္နဲ႔ မတန္ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ မင္းအေျဖစ္ကိုမေပး’လို႔
ျပန္မိန္႔လိုက္ပါတယ္ …။
မိဖုရားကလဲ မေလ်ာ့ဘူး။
ထပ္တလဲလဲ ေတာင္းေနေတာ့
ေနာက္ဆံုး မင္းႀကီးလဲ
ႏႈတ္ဂတိကလဲ ရွိထားဖူးေတာ့…
ထပ္တလဲလဲ ေတာင္းေနေတာ့
ေနာက္ဆံုး မင္းႀကီးလဲ
ႏႈတ္ဂတိကလဲ ရွိထားဖူးေတာ့…
‘သင့္သားအကန္းအား…
ဒီအလံုးစံုေသာ သီဟိုဠ္ ကြၽန္းကိုေတာ့
မေပးႏိုင္၊ အၿခံ အရံ ျဖစ္တဲ့
နာဂဒီပ ကြၽန္းငယ္၌သာ
မင္းျပဳေလ’လို႔ ကြၽန္းငယ္ တစ္ခုကို
ေပးလိုက္တယ္ …။
ဒီအလံုးစံုေသာ သီဟိုဠ္ ကြၽန္းကိုေတာ့
မေပးႏိုင္၊ အၿခံ အရံ ျဖစ္တဲ့
နာဂဒီပ ကြၽန္းငယ္၌သာ
မင္းျပဳေလ’လို႔ ကြၽန္းငယ္ တစ္ခုကို
ေပးလိုက္တယ္ …။
ဒီ၀တၱဳကိုၾကည့္။ တကယ္လို႔သာ…
ဒီပရာဇာ မင္းသားဟာ
ဥပဓိ၀ိပတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုခဲ့ရင္
ယူဇနာသံုးရာေလာက္ရွိတဲ့
သီဟိုဠ္တစ္ကၽြန္းလံုးကို
မင္းအျဖစ္နဲ႔ အုပ္စိုးရမွာ …။
ခုေတာ့ ဥပဓိ၀ိပတၱိျဖစ္ေနေတာ့
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မသာေတာ့ဘူး …။
ဒီပရာဇာ မင္းသားဟာ
ဥပဓိ၀ိပတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုခဲ့ရင္
ယူဇနာသံုးရာေလာက္ရွိတဲ့
သီဟိုဠ္တစ္ကၽြန္းလံုးကို
မင္းအျဖစ္နဲ႔ အုပ္စိုးရမွာ …။
ခုေတာ့ ဥပဓိ၀ိပတၱိျဖစ္ေနေတာ့
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မသာေတာ့ဘူး …။
===
ကာလ၀ိပတၱိဆိုတာက -
ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ေ၀းေနတဲ့ကာလ၊
ဆုန္ကပ္ကာလ၊
မေကာင္းတဲ့ မင္းေတြ
အုပ္စိုးတဲ့ကာလကို ေခၚတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ေ၀းေနတဲ့ကာလ၊
ဆုန္ကပ္ကာလ၊
မေကာင္းတဲ့ မင္းေတြ
အုပ္စိုးတဲ့ကာလကို ေခၚတာပါ။
အဲဒီကာလာေတြမွာ…
ဒါန၊ သီလ၊ ဘ၀နာ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတဲ့
ကုသိုလ္တရားေတြကို ျပဳခြင့္မရ၊
စား၀တ္ေနေရးေတြ က်ပ္တည္း၊
ျပည္တြင္းစစ္ေတြျဖစ္ …။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘ၀နာ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတဲ့
ကုသိုလ္တရားေတြကို ျပဳခြင့္မရ၊
စား၀တ္ေနေရးေတြ က်ပ္တည္း၊
ျပည္တြင္းစစ္ေတြျဖစ္ …။
ဥပမာ -
အာဖဂန္နစၥတန္တို႔
ပါလက္စတိုင္းတို႔လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးေပါ့။
ပါလက္စတိုင္းတို႔လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးေပါ့။
အျမဲတမ္း စစ္ေတြျဖစ္ေနေတာ့
ပညာသင္ၾကား ခြင့္မရ၊
စီးပြားေရး လုပ္ခြင့္မရ၊
တစ္သက္လံုး ဒုကၡသည္စခန္းမွာပဲ
ရြက္ဖ်င္တဲေတြထိုးျပီး ေနၾကရတာ။
ပညာသင္ၾကား ခြင့္မရ၊
စီးပြားေရး လုပ္ခြင့္မရ၊
တစ္သက္လံုး ဒုကၡသည္စခန္းမွာပဲ
ရြက္ဖ်င္တဲေတြထိုးျပီး ေနၾကရတာ။
အဲဒီကာလဆိုးေတြနဲ႔ ၾကံဳေနရင္လဲ
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မရျပန္ဘူး …။
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္
မရျပန္ဘူး …။
===
ပေယာဂ၀ိပတၱိဆိုတာက…
သတိမရွိ၊ ၀ီရိယမရွိ၊ ဥာဏ္မရွိတာကို
ေျပာတာပါ …။
သတိမရွိ၊ ၀ီရိယမရွိ၊ ဥာဏ္မရွိတာကို
ေျပာတာပါ …။
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ကင္းတဲ့သူူဟာ
ပညာပဲသင္သင္၊
စီးပြားေရးပဲ လုပ္လုပ္၊
ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔
ေ၀းတတ္ပါတယ္ …။
ပညာပဲသင္သင္၊
စီးပြားေရးပဲ လုပ္လုပ္၊
ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔
ေ၀းတတ္ပါတယ္ …။
ဒါ ေျပာသာေျပာရတယ္။
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ကင္းျပီဆိုရင္
ပညာလဲ ေကာင္းေကာင္းသင္မွာ
မဟုတ္ေတာ့သလို… စီးပြားေရးလဲ
ေကာင္းေကာင္းလုပ္ေတာ့မွာ
မဟုတ္ပါဘူး …။
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ကင္းျပီဆိုရင္
ပညာလဲ ေကာင္းေကာင္းသင္မွာ
မဟုတ္ေတာ့သလို… စီးပြားေရးလဲ
ေကာင္းေကာင္းလုပ္ေတာ့မွာ
မဟုတ္ပါဘူး …။
ေငြလြယ္လြယ္ရတဲ့ …
အကုသိုလ္နဲ႔ မကင္းတဲ့အလုပ္ေတြပဲ
လုပ္ေတာ့မွာ။ ဒီေတာ့ ကုသုိလ္ကံက
ဘယ္လိုလုပ္လာျပီး အက်ိဳးေပးေတာ့မလဲ။
အကုသိုလ္နဲ႔ မကင္းတဲ့အလုပ္ေတြပဲ
လုပ္ေတာ့မွာ။ ဒီေတာ့ ကုသုိလ္ကံက
ဘယ္လိုလုပ္လာျပီး အက်ိဳးေပးေတာ့မလဲ။
===
အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြကို
ျပန္အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ …
သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုေနမယ္ဆိုရင္
အကုသိုလ္ျပဳခဲ့ရင္တာင္
အကုသုလ္အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာဘဲ
ကုသုိလ္ကံကခ်ဥ္း အက်ိဳးေပးေနပါလိမ့္မယ္။
ျပန္အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ …
သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုေနမယ္ဆိုရင္
အကုသိုလ္ျပဳခဲ့ရင္တာင္
အကုသုလ္အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာဘဲ
ကုသုိလ္ကံကခ်ဥ္း အက်ိဳးေပးေနပါလိမ့္မယ္။
၀ိပတၱိေလးပါးနဲ႔ ၾကံဳေနမယ္ဆိုရင္လဲ
ကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပးခြင့္မသာဘဲ
အကုသုိလ္ကံကခ်ည္း
အက်ိဳးေပးေနပါလိမ့္မယ္။
ကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပးခြင့္မသာဘဲ
အကုသုိလ္ကံကခ်ည္း
အက်ိဳးေပးေနပါလိမ့္မယ္။
ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့
ပေယာဂသမၸတၱိပါ။
ပေယာဂသမၸတၱိပါ။
လူတစ္ေယာက္အတြက္ …
ဂတိသမၸတၱိ၊ ဥပဓိသမၸတၱိ၊
ကာလသမၸတၱိဆိုတဲ့ အေရးသံုးပါက
ျပဳျပင္ယူလို႔ ခက္ခဲေပမယ့္
ပေယာဂသမၸတၱိကေတာ့
ျပဳျပင္ယူလို႔ ရပါတယ္ …။
ဒါကို ကိုယ္က သိထားဖို႔ပါပဲ။
ဂတိသမၸတၱိ၊ ဥပဓိသမၸတၱိ၊
ကာလသမၸတၱိဆိုတဲ့ အေရးသံုးပါက
ျပဳျပင္ယူလို႔ ခက္ခဲေပမယ့္
ပေယာဂသမၸတၱိကေတာ့
ျပဳျပင္ယူလို႔ ရပါတယ္ …။
ဒါကို ကိုယ္က သိထားဖို႔ပါပဲ။
အတိတ္ပေယာဂသမၸတၱိကေတာ့
ျပဳျပင္ယူလို႔မရေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့။
ျပဳျပင္ယူလို႔မရေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့။
ျပဳျပင္ယူလို႔ရတဲ့…
ပစၥဳပၸန္ပေယာဂ သမၸတၱိကို
ျပဳျပင္သြားဖို႔ ပါပဲ။
ပစၥဳပၸန္ပေယာဂ သမၸတၱိကို
ျပဳျပင္သြားဖို႔ ပါပဲ။
ဥပမာ ကိုယ္က ႐ုပ္မလွခဲ့ရင္…
ေအာ္… ငါဟာ
အတိတ္ဘ၀က စိတ္ထားညံ့ခဲ့လို႔
ဒီဘ၀မွာ ႐ုပ္မလွတာ။
ဒီဘ၀မွာ စိတ္ထားလွေအာင္ေနမယ္၊
႐ုပ္လွရာ လွေၾကာင္း ကုသုိလ္ေတြကို
ျပဳမယ္ ဆိုျပီး သတိယွဥ္တာ၊
စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနတာ၊
ဥတုနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္တဲ့
အစာအဟာရကို စားတာ၊
အခ်ိန္မွန္အိပ္ျပီး၊ အခ်ိန္မွန္စားတာ
ပညာကို ၀ီရိယရွိရွိ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားနဲ႔
သင္ယူတာ၊ အခြင့္သင့္တိုင္း
စြမ္းႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို
ေစတနာပါပါနဲ႔ ျပဳတာ၊
ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ သတိရွိရွိေနတာ
စသည္ျဖင့္ေပါ့ …။
ေအာ္… ငါဟာ
အတိတ္ဘ၀က စိတ္ထားညံ့ခဲ့လို႔
ဒီဘ၀မွာ ႐ုပ္မလွတာ။
ဒီဘ၀မွာ စိတ္ထားလွေအာင္ေနမယ္၊
႐ုပ္လွရာ လွေၾကာင္း ကုသုိလ္ေတြကို
ျပဳမယ္ ဆိုျပီး သတိယွဥ္တာ၊
စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနတာ၊
ဥတုနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္တဲ့
အစာအဟာရကို စားတာ၊
အခ်ိန္မွန္အိပ္ျပီး၊ အခ်ိန္မွန္စားတာ
ပညာကို ၀ီရိယရွိရွိ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားနဲ႔
သင္ယူတာ၊ အခြင့္သင့္တိုင္း
စြမ္းႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို
ေစတနာပါပါနဲ႔ ျပဳတာ၊
ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ သတိရွိရွိေနတာ
စသည္ျဖင့္ေပါ့ …။
ဒါေတြဟာ ပစၥဳပၸန္ပေယာဂသမၸတၱိကို
ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ယူတာပါပဲ …။
ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ယူတာပါပဲ …။
က်န္တာေတြေတာ့
ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ။
ျပဳျပင္ခြင့္ရွိတဲ့ …
ပစၥဳပၸန္ပေယာဂသမၸတၱိကိုေတာ့
ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္တတ္ဖို႔ ပါပဲေလ။
ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ။
ျပဳျပင္ခြင့္ရွိတဲ့ …
ပစၥဳပၸန္ပေယာဂသမၸတၱိကိုေတာ့
ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္တတ္ဖို႔ ပါပဲေလ။
ဒါဆို ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အက်ိဳးကေတာ့
အခြင့္သင့္လာပါလိမ့္မယ္ …။
အခြင့္သင့္လာပါလိမ့္မယ္ …။
ရေဝႏြယ္(အင္းမ)
ကံအေၾကာင္းကို
နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္
ေရးသားေဖာ္ျပေပးေသာ ဆရာေတာ္ကို
အထူးေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးအတြက္
မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္ …။
နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္
ေရးသားေဖာ္ျပေပးေသာ ဆရာေတာ္ကို
အထူးေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးအတြက္
မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္ …။
အသိပညာ ဗဟုတုတမ်ား
တိုးပြားၾကပါေစ…
တိုးပြားၾကပါေစ…
အရဟံ
No comments:
Post a Comment