Monday, December 24, 2018

★#ကံတရားေတြက_ျဖစ္ၿပီး_ဘယ္ေနရာမွာစုေနလဲ★


ဒါျဖင့္ ကံတရားေတြ ျဖစ္ၿပီး
ဘယ္ေနရာမွာ စုေနသလဲ?
စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္- -
ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စုတာလား?
ႏွလံုးသားထဲမွာ စုတာလား?
တစ္ေနရာရာမွာ စုေနသလားလို႔
ျဖစ္သြားတဲ့ကံတရားေတြဟာ ဘယ္ေနရာမွာ
တည္ရွိသလဲဆိုတာ စဥ္းစားရမယ္။
အကယ္၍ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ
စုတယ္ဆိုရင္ ဦးေႏွာက္ဟာ ႐ုပ္တရားပဲ။
လူေသရင္ ဦးေႏွာက္ေသသြားမွာ၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္
လူမေသခင္ ဦးေႏွာက္ေသသြားတာ ရွိေသးတယ္။
အကယ္၍ ႏွလံုးသားထဲမွာ စုေနတယ္ဆိုရင္လည္း
ႏွလံုးသားအစားထိုး လဲလွယ္လိုက္လို႔ရွိရင္
ကံတရားေတြဟာ အေျခအေနဆိုးသြားႏိုင္တာေပ့ါ။
အဲဒီေတာ့ ႏွလံုးသားထဲမွာလည္းပဲ
ဒီကံတရားေတြ စုေနတာ မဟုတ္ဘူး။
ကံတရားေတြရဲ႕ စြမ္းရည္သတၱိဟာ
ႏွလံုးသားထဲမွာ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။
ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ရွိတာလည္း မဟုတ္ဘူး။
ဘယ္မွာရွိတာလဲလို႔ ေမးမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္
“စိတၱသႏၲတိ”လို႔ေခၚတဲ့ စိတ္ျဖစ္စဥ္ေလး
တစ္ခုမွာ ရွိတယ္ေပါ့။ စိတ္ျဖစ္စဥ္ဆိုတာ
non stop ဘယ္ေတာ့မွ မရပ္ဘူး။
စိတ္တစ္ခုၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ခု
ေနာက္တစ္ခုၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ခု။
စိတ္ျဖစ္စဥ္ရပ္ဆိုင္းသြားတာ (၂)ေနရာပဲရွိတယ္။
#နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားခိုက္မွာ ေခတၱခဏ
ရပ္သြားတာ ရွိတယ္။ #အသညသတ္ဘံု ေရာက္သြားလို႔
ရွိရင္လည္းပဲ ရပ္ဆိုင္းသြားတာ ရွိတယ္။
က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ စိတ္ျဖစ္စဥ္ဟာ
ဘယ္ေတာ့မွ မရပ္ဆိုင္းဘူးတဲ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ကံတရားေတြဟာ accumulate
ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္မွာ စုမိေဆာင္းမိတာတုန္းဆို
ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ျဖစ္စဥ္ထဲမွာ စုမိေဆာင္းမိတယ္လို႔
ဒီလိုေျပာရမွာ။ စိတ္အစဥ္ဆိုတာ တြန္းအားေပးသြားတာ
ပထမစိတ္ထဲမွာရွိတဲ့ ေစတနာရဲ႕စြမ္းအင္ေတြဟာ
ပထမစိတ္ခ်ဳပ္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒုတိယစိတ္
ဒုတိယစိတ္ခ်ဳပ္သြားရင္ တတိယစိတ္
တတိယစိတ္ခ်ဳပ္သြားရင္ စတုတၳစိတ္ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ အခုေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္
ဒါ on line ေပါ့ေနာ္...။ ကိုယ့္ line ထဲမွာ ဒီေစတနာ
ကံတရားေတြဟာ ျဖစ္ေနတာလုိ႔ ေျပာရတယ္။
အဲဒီလို on line အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ျဖစ္စဥ္ႀကီး
တစ္ခုတည္းမွာတည္ရွိေနတဲ့ သခၤါရလို႔ဆိုတဲ့
ကံတရားေတြဟာ ဘဝသစ္တစ္ခုကုိ အစျပဳၿပီးေတာ့
ထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္တာကို ျမတ္စြာဘုရားသခင္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က “သခၤါရပစၥယာ ဝိညာဏံ”လို႔
ဒီလို ေဟာတာေနာ္။
ဒီေတာ့ ဘဝသစ္ကိုကံတရားက ဘယ္ပံုထုတ္လုပ္တာလဲ
သူ႔ခ်ည္း စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈကို ရရွိရဲ႕လားလို႔ ကံတရား
အေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာလုိ႔ရွိရင္
ကံတရားေတြက ေျမာက္ျမားစြာစုမိၾကတယ္။
ဘုန္းႀကီးတု႔ိတစ္ေတြ လြန္ခဲ့တဲ့အတိတ္ဘဝေတြကလည္း
ေျမာက္ျမားစြာသာ ကံတရားေတြ စုထားၾကတယ္။
ဒီဘဝမွာလည္း ေျမာက္ျမားစြာေသာကံတရားေတြ
စုမိၾကတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕စိတ္အစဥ္ထဲမွာ ကံတရားေတြဟာ
ျဖစ္ေနတယ္၊ ေပ်ာက္သြားတာ မရွိဘူး။
ေျပာဆိုစရာေလး တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့။
(ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ)
(ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုပ႒ာန္းနည္းျဖင့္ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္းမွ)
ကံျပဳတဲ့ေနရာမွာ
ဘာအေရးႀကီးဆံုးလဲဆိုရင္ ေစတနာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက
“ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံဝဒါမိ
ခ်စ္သား.. ခ်စ္သမီး..တို႔ ေစတနာကို ကံလုိ႔
ငါဘုရား ေဟာတယ္”လုိ႔ မိန္႔ၾကားထားတာပါ။
အဲဒီ ေစတနာနဲ႔ကံ၊ ကံနဲ႔ ေစတနာ
ဘာထူးသလဲေမးရင္ ျပဳလုပ္ဆဲ
အမႈေတြဟာ ေစတနာပါ။
ျပီးျပီးသြားတာက ကံပါ။
ဥပမာ – ဝက္တစ္ေကာင္ကို သတ္ေနတယ္။
သတ္ေနဆဲကာလဟာ ေစတနာပါ။
သတ္ျပီးလုိ႔ ေသသြားတဲ့အခါ၊
သတ္ျခင္းကိစၥ ျပီးသြားတဲ့အခါဟာ ကံပါ။
ဒီလုိပါပဲ … ရဟန္းတစ္ပါးကို ဆြမ္းေလာင္းေနဆဲဟာ
ေစတနာပါ၊ ဆြမ္းေလာင္း ျပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ကံပါ။
ဒါကို ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ “ျပဳလုပ္ဆဲမွာ ေစတနာ၊
ျပီးခါ ကံဟုသိ”ဆုိတဲ့ လကၤာေလးနဲ႔ ကပ္မွတ္ထားလုိ႔
ရပါတယ္။
ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ဆဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ေနဆဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ေစတနာေလးေတြ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။
အဲဒီ ေစတနာေလးေတြက အၾကာႀကီး တည္မေနပါဘူး။
ဥပါဒ္-ဌီ-ဘင္ = ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ဆိုျပီး ပ်က္ပ်က္ သြားပါတယ္။
စာလုိ ေျပာရင္ေတာ့ ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္သြားတာပါ။
ေကာင္းတာ ျပဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့
ေစတနာေလးေတြက ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ဆုိျပီး
ခဏေလး တည္ျပီး ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္သြား။
အဲဒီလုိ ခ်ဳပ္သြားေပမယ့္ ဘာေလးေတြ
က်န္ခဲ့သလဲဆုိေတာ့ ကမၼသတၱိေလးေတြပါ။
ေစတနာေလးေတြ ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္သြားလိုက္
ကမၼသတၱိေလးေတြ က်န္ခဲ့လုိက္။ ၾကာလာေတာ့
ကမၼသတၱိေလးေေတြက မ်ားလာပါတယ္။
ကမၼသတၱိေလးေတြဟာ ေကာင္းတာျပဳခဲ့ရင္
ေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေလးေတြ။
မေကာင္းတာ ျပဳခဲ့ရင္ မေကာင္းတဲ့
ကမၼသတၱိေလးေတြ က်န္ေနခဲ့ပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ကို အက်ဳိးေပးတယ္ဆုိတာလည္း
အဲဒီကမၼသတၱိေလးေတြက အက်ဳိးေပးတာပါ။
အဲဒီကမၼသတၱိေလးေတြက ခ်က္ခ်င္းထ
အက်ဳိးေပးသလားဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းေတာ့
ထ အက်ဳိးမေပးေသးပါဘူး။ အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္တဲ့
အခါမွသာ ထ အက်ဳိးေပးတာပါ။ ဒါကို စာမွာ
ဘယ္လုိ ဥပမာေပးထားသလုိဆုိေတာ့
သရက္သီးမွည့္ကို စားျပီးသြားတဲ့အခါ
သရက္ေစ့ေလး က်န္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ သရက္ေစ့မွာ အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့
ဗီဇသတၱိေလး ရိွေနပါတယ္။
အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့ ဗီဇသတၱိေလးရိွေနတဲ့
သရက္ေစ့ဟာ ေျမႀကီးနဲ႔လည္း ထိေတြ႔ခြင့္ရမယ္။
မုိးဥတုနဲ႔လည္း ထိေတြ႔ခြင့္ရမယ္ဆုိရင္
သရက္ပင္ေလး ထေပါက္လာပါတယ္။
အဓိကေတာ့ ေျမႀကီးရယ္...
မိုးဥတုရယ္နဲ႔ ၾကံဳႀကိဳက္ဖုိ႔ပါပဲ။
အဲဒီ အဂၤါႏွစ္ခ်က္နဲ႔ မညီေသးရင္
သရက္ေစ့ေလးဟာ အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့
သတၱိေလး ရိွေနေပမယ့္ မေပါက္ႏုိင္ေသးပါဘူး။
အဲဒီ သရက္သီးမွည့္နဲ႔ သရက္ေစ့ေလးရဲ႕
ဥပမာ အတုိင္းပါပဲတဲ့။ သရက္သီးမွည့္ကို
စားေနဆဲ စားေနတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ေစတနာပါတဲ့။
စားျပီး အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့ သရက္ေစ့က်န္ခဲ့တာဟာ
ကမၼသတၱိပါတဲ့။ သရက္ေစ့ဟာ ခ်က္ခ်င္းထျပီး
အပင္မေပါက္ႏုိင္ေသးဘဲ ေျမႀကီး မုိးဥတုနဲ႔
ထိေတြ႔ခြင့္ရမွ အပင္ေပါက္ႏိုင္သလုိ
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ကမၼသတၱိဟာလည္း
ခ်က္ခ်င္း အက်ဳိးမေပးႏုိင္ေသးပါဘူး။
ေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေတြက
'ေယာနိေသာမန သိကာရ'ဆုိတဲ့
ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတဲ့အခါ
ကလ်ာဏမိတၱဆိုတဲ့ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ
ရဟႏၲာ၊ ဆရာေကာင္းစတဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔
ေတြ႔ဆံုတဲ့အခါမွ ထအက်ဳိး ေပးတာပါ။
ဒီလုိပါပဲ … မေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေလးေတြကလည္း
'အေယာနိေသာ မနသိကာရ' အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္
ႏွလံုးသြင္းတဲ့အခါ ပါပမိတၱ မိတ္ေဆြဆိုး
မိတ္ေဆြယုတ္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုတဲ့အခါက်မွ
ထအက်ဳိးေပးမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ
ရိွေနတဲ့ ကမၼသတၱိေတြဟာ ခ်က္ခ်င္းေတာ့
ထအက်ဳိးမေပးေသးပါဘူး။
ေျခာက္လၾကာမွ အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္၊။
ဆယ္ႏွစ္ၾကာမွ အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္။
ေနာက္ဘဝက်မွပဲ အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္။
ႏွစ္ဘဝေျမာက္၊ သံုးဘဝေျမာက္၊ ဆယ္ဘဝေျမာက္
က်မွလည္း အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္။
ေပးမွာေတာ့ ဧကန္မုခ်ပါ။
ေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
မေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ကမၼသတၱိ ေျမာက္သြားျပီဆိုရင္ေတာ့
ဘဝတစ္ခုမွာ ဧကန္မုခ် အက်ဳိးေပးေတာ့မွာပါ။
အက်ဳိးေပး နီးတာနဲ႔ ေဝးတာပဲ ကြာမွာပါ။
ေကာင္းတာျပဳျပီး အက်ဳိးမေပးေသးလုိ႔
ဘာမွ စိတ္အားေလ်ာ့စရာ မလုိသလုိ၊
မေကာင္းတာ ျပဳျပီး အက်ဳိးမေပးေသးဘူးဆုိျပီး
ကံကို အထင္ေသးေနလုိ႔လည္း မရပါဘူး။
ကံဆုိတာ ျပဳျပီးသြားရင္ ကမၼသတၱိ
ေျမာက္သြားတာဆုိေတာ့ ေကာင္းတဲ့ကံအတြက္
ျပႆနာမရိွေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ကံအတြက္က်ေတာ့
မျပဳခင္ ေသခ်ာစဥ္းစားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘဝေတြက
က်င္လည္ရဦးမွာပါ။ #တစ္ဘဝထဲနဲ႔_မျပီးေသးပါဘူး
#တစ္ဘဝထဲနဲ႔ျပီးျပတ္ေအာင္_လုပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့
#တစ္မ်ဳိးေပါ့ေလ။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကံဆိုတာ
လုပ္ျပီးရင္ ကမၼသတၱိကေတာ့ ေျမာက္သြားတာပါပဲ။
မလုပ္ခင္ ေသခ်ာစဥ္းစားဖုိ႔ပဲ လုိတာပါပဲေလ။
အားလံုး ေကာင္းကံေတြထိမ္းသိမ္းနိုင္ျပီး
ေကာင္းကံေတြစုေဆာင္းကာ ေကာင္းက်ိဳးေတြရၾကပါေစ။
က်မ္းကိုး -
၁။ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ (ဒု)တြဲ ဥဂၢေသနဝတၳဳ။
၂။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဓမၼေဒသနာ ေပါင္းခ်ဳပ္ အတြဲ (၁)။
(ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ - ရေဝႏြယ္၊အင္းမ)
(#ေထရဝါဒရန႔ံ မွ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္အား ကူးယူမွ်ေဝပါသည္)

No comments:

Post a Comment