မခ်စ္ပါ မမုန္းပါ
•••••••
မ်က္စိ နား နွာ လ်ွာ ကိုယ္ စိတ္ ,
အာရုံ ဒြါရ ေတြ႔ဆုံခိုက္ မွာ,
အာရုံက လိုက္သြားတဲ႔အခါ ,
သေဘာက်ျပန္ေတာ့ ျပဳံးျပန္ၿပံဳးျပန္ ,
သေဘာမက်ေတာ့ မုန္းျပန္မုန္းျပန္ ,
ၿပဳံးျပန္ - မုန္းျပန္ , မုန္းျပန္ - ၿပံဳံးျပန္ ,
မေနာေပါက္က ေတြးလို႔ႀံကံ ။
ေတြးႀကံသမ်ွ စိတ္ဒုကၡ ,
ၿပဳံးလည္း ပ်က္ရ မုန္းလည္း ပ်က္ရ ,
အစိုးမရ ,
တရားအားလုံး အနတၱ ။
မေတြးမႀကံက လြတ္ေျမာက္ေနတာ ,
လြတ္ေျမာက္ရာ အမွန္သိၾကမွ ,
သႏၲိသုခ ေအးနိဗၺာန္ ျမန္းရဧကန္ ။
မ်က္စိ နား နွာ လ်ွာ ကိုယ္ စိတ္ ,
အာရုံေျခာက္ပါး ရွိျငားေသာ္လည္း ,
ျမင္တာေတြက
တိုးလည္းမသြား ေလ်ာ့လည္းမသြား ,
ၾကားစရာ နံစရာ ဆိုတာကလည္း ,
ေလ်ာ့နဲ တြန္႔ဆုတ္ မရွိပါ ။
ျမင္ ၾကား နံ စား ထိ သိေသာ္လည္း
ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း သာယာျခင္း ေတြမွ လြတ္လ်က္ပါ ။
ဒါေၾကာင့္ ...
ျမင္ျမင္တိုင္းလည္း မခ်စ္ပါ ,
ျမင္ျမင္တိုင္းလည္း မမုန္းပါ ,
ခ်စ္ - မုန္း မဖက္ အလြတ္သက္သက္ ျမင္တာပါ ။
ျမင္တာက သဘာဝ ,
အာသဝအာရုံေတြ ကင္းလြတ္ေနေတာ့တာ ။
ကင္းလြတ္တာကို သိေတာ့မွ
နိႆရဏ လို႔ ေခၚနိုင္တာ ,
ဒီေတာ့ကာမွ
ဝိမုတၱိစခန္း လြတ္ရာေရာက္ေတာ့တာ ။
လြတ္ရာသိ လြတ္ရာျမင္လ်ွင္
ဝဋ္သံသရာ ရွည္ဘူးကြဲ႕ေလး ။
ေအးရာသိ ေအးရာျမင္လ်ွင္
ဘယ္ေလာဘ ဘယ္ေဒါသ ဘယ္ေသာက ဆိုတဲ႔
ေဘးဘယာေတြ လာဘူးကြယ့္ေလး ။
ၿငိမ္းရာသိ ၿငိမ္းရာျမင္လ်ွင္
ကိန္းအမတာျပည္ စံရၿပီကြယ့္ေလး ။
ခ်ဳပ္ရာသိ ခ်ဳပ္ရာျမင္လ်ွင္
ထို႔ထက္အလြန္
လုပ္စရာေတာင္ ရွိဘူးကြယ့္ေလး .... ။
ဒကာႀကီး ေျမြေပြးမ်ား ကိုင္ရဲလား ။
(မကိုင္ရဲပါဘုရား) ။
ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ။
(ကိုက္မွာ စိုးလို႔ပါ) ။
ကိုက္ရင္ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ။
(ကိုက္ရင္ ေသတတ္ပါတယ္ဘုရား) ။
ေၾသာ္ ကိုက္ရင္ေသတတ္တယ္လား ။
ကိုက္ရင္ ေသတတ္တယ္ဆိုတာ
ေသေသခ်ာခ်ာ သိတာလား ။
(ေသေသခ်ာခ်ာ သိတာပါဘုရား) ။
ေၾသာ္ ေျမြေပြးကိုက္ရင္ ေသတတ္တယ္ ။
ဒါျဖင့္ရင္ ဒကာႀကီး
ကိုက္ၿပီးလို႔ ေသၿပီးမွ သိတာလား ။
မကိုက္ခင္ကတည္းက သိတာလား ။
(မကိုက္ခင္ကတည္းက သိတာပါဘုရား) ။
ေအး - ဟုတ္တယ္ ။
ကဲ - ကိုက္ၿပီးမွ သိရမယ္ ဆိုရင္ ကိုင္ေလ ။
ကိုင္ရင္ကိုက္မယ္ , ကိုက္ရင္ ေသေလ , မသာျဖစ္ၿပီ ။
အဲသလို
ျဖစ္ၿပီးမွ သိတာလား ,
မကိုင္ခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္မသိဘူးလား ။
ႀကိဳတင္သိထားတဲ႔အတြက္ သြားမကိုင္လို႔
ေဘးကင္းရာ ေရာက္ေနၾကသည္ ။
အခုလဲ အဲဒီလိုပါပဲ ။
ျမင္ရာ ၾကားရာ နံရာ စားရာ ထိသိရာမွာ
ကိုယ္က ႀကိဳက္ - မႀကိဳက္ , လို - မလို ျပဳမေပးေတာ့ ,
မေတြး မႀကံေပးေတာ့ , ကိေလသာေခၚတဲ႔ ေလာဘ
ေဒါသစိတ္ ေဘးဒုကၡတရားေတြ အျဖစ္ၿငိမ္းေနသည္ ။
မျဖစ္ေသးဘူး , ျဖစ္ေပၚမလာေသးပါဘူး ။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြဟာ
ျပဳေပးမွ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ႀကိဳတင္၍ သိၾကစမ္းပါ ။
ျပဳမေပးခင္က အျဖစ္ေအးေနတာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ ။
အဲဒါ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ လို႔ ေခၚပါတယ္ ။
အခုေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ။
ျဖစ္ၿပီးမွ သိရမယ္ဆိုေတာ့
သူခိုးေျပးမွ ဓါးေရးျပ ,
မိုးလြန္မွထြန္ခ် ,
လူမိုက္ ေနာက္မွ အႀကံရ ဆိုေတာ့
သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္က ေနာက္က်ေနၿပီ ။
သူခိုးေျပးမွ ဓါးေရးျပေတာ့ ဘယ္႔နွယ္လုပ္ရမွာတုန္း ။
မိုးလြန္မွ ထြန္ခ်ေတာ့ ေကာက္ပဲသီးနွံ ရပါ့မလား ။
အခုေတာ့ ျဖစ္လာမွ သိရမယ္ဆိုေတာ့ ဟုတ္ပါ့မလား ။
ေျမြေပြးကိုင္ရင္ ကိုက္တတ္တယ္ဆိုတာ
မကိုင္ခင္က သိတာပါ ။
ေျမြေပြးကိုက္ရင္ ေသတယ္ဆိုတာ
လက္ေတြ႔မွ ယုံမယ္ဆိုရင္ ကိုင္ၾကည့္ပါ ။
အဆိပ္ေသာက္ရင္ ေသတယ္ဆိုတာ
လက္ေတြ႔မွ ယုံမယ္ဆိုရင္ ေသာက္ၾကည့္ပါ ။
ေသျပီးမွ သိမွာလား ။ မသာျဖစ္ၿပီးမွ သိမွာလား ။
မသာျဖစ္မွေတာ့ ေျမႀကီးထဲေရာက္ၿပီ မသိနိုင္ေတာ့ဘူး ။
အဲဒါေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ၿပီး သိရမွာပါ ။
အဲဒါမို႔လို႔
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ
အာရုံေနာက္ တေကာက္ေကာက္လိုက္ရင္ ျဖစ္မယ္ ။
ျဖစ္ရင္ပ်က္တယ္ သိလို႔ အျဖစ္အပ်က္ကင္းရာနွင့္
ေနသည္ ။
ဒါေၾကာင့္ နဂိုေအးနဲ႔ အပိုေတြ မေတြးပဲ ေနရသည္ ။
အဲဒါမွ ကိုယ္လည္းေအး , စိတ္လည္းေအး
အေအးႀကီး ေအးနိုင္ၾကပါမည္ ။
အဲဒါေၾကာင့္ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔သည္
ဝိမုတၱိေခၚတဲ႔ လြတ္ရာကိုျမင္ လြတ္ရာကိုနား ,
ေအးရာကိုျမင္ ေအးရာကိုနား ,
ေအးတရားကို အခါခါပြားၿပီးလ်ွင္ ,
မေအးေအာင္ ေရွးေဟာင္းေနွာင္းျဖစ္ ေသာင္းေျပာင္း
ေထြလာ ႀကံစည္ေတြးေတာျဖစ္ရတဲ႔
ကိေလသာေခၚ ေလာဘစိတ္ ေဒါသစိတ္
ေဘးဒုကၡတရားေတြကို ,
ေအးရာကို ျမင္ၿပီး ေအးတံခါးႀကီး အသိဥာဏ္နဲ႔
လုံေအာင္ပိတ္ခါ တားတားၿပီး
ေအးနိဗၺာန္အရွိတရားကို
ေအးမဂ္ဥာဏ္အသိတရားျဖင့္
ေအးသလိုနားကာ
အေအးႀကီးေအးၿပီး ေအးနိုင္ၿငိမ္းနိုင္ၾကပါေစ ။
ေက်ာက္ဆည္ျမိဳ႕ ေရႊသာေလ်ာင္းေတာင္ေတာ္,
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာင္းတိုက္ ,
ဓာတ္ေတာ္ၾကြင္းေတာ္မူေသာ ,
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲဝိသုဒၶ
အရွင္သူျမတ္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
"ဝိမုတၱိတရားေတာ္" မွ ကူးယူ ပူေဇာ္ပါသည္ ။
credit : ko kyi soe acc
#တရား
©©©©©©©©©©©©©©©
#ေကာင္းက်ိဴးလိုရာျပည့္ၾကပါေစ
No comments:
Post a Comment