Thursday, October 18, 2018

ေသရင္ မပုတ္တာ၊ ေပ်ာ့ေနတာ ေတြၾကည့္ၿပီး အရိယာပုဂၢဳိလ္​ ဟုတ္/မဟုတ္... ဆံုးျဖတ္ေနၾက တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ႐ွင္းျပခ်က္



ေသရင္ မပုတ္တာ၊ ေပ်ာ့ေနတာ ေတြၾကည့္ၿပီး အရိယာပုဂၢဳိလ္​ ဟုတ္/မဟုတ္... ဆံုးျဖတ္ေနၾက တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ႐ွင္းျပခ်က္။
==========================
"အျမင္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္သူမ်ား"
ၾကားဖူးတယ္မို႔လား အရွင္ေကာ႑ညႀကီးဆိုတာ။
သူက သံဃာ့ပရိသတ္ထဲမွာ မေနဘူး။ တကယ့္ကိုသံဃာေတြရဲ႕ေနာင္ေတာ္ႀကီးသဖြယ္ တရားထူး တရားျမတ္ကို ပထမဆံုးရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အညာသိေကာ႑ေညာ၊ အဦးဆံုးသိတဲ့ အရွင္ေကာ႑ည ဒီလိုဆိုတာ။ သူကလည္းပဲ အရွင္သာရိပုတၱရာတို႔လို ထက္ျမက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါ သူကေထရ္ႀကီးဝါႀကီးျဖစ္ေတာ့ သူ႔ကို အရိုအေသေပးေနရတာေတြ jealousy မျဖစ္ဘူး ရဟႏၲာ-ဆိုတာ။
အခုေခတ္ဆိုလို႔ရိွရင္ ငါ့ေနာက္မွလာၿပီးေတာ့
ငါ့အထက္ကေရာက္တယ္ဆိုၿပီး jealousy ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သူ႕မွာjealousy မရိွဘူး။ ေအာ္ သူတို႔
(အရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္) ဒီထူးခြ်န္ထက္ျမက္မႈဟာ သာမန္နဲ႔ရတာမဟုတ္ဘူး။ ဘဝါ ဘဝ က ပါရမီေတြျဖည့္ခဲ့ရတယ္။ အင္မတန္ထူးခြ်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ငါရိွေနရင္ သူတို႔အေနအထိုင္ခက္လိမ့္မယ္ဆိုၿပီး သံဃာ့ပရိသတ္ထဲမွာ မေနဘူး။
ဟိမဝႏၲာေတာင္က ဆဒၵအိုင္ဆိုတဲ့ ေရအိုင္ေဘးမွာ
သြားေနတယ္။ ေတာေက်ာင္းထဲမွာ သြားေနတယ္။
သံဃာ့ပရိသတ္ထဲကို မလာဘူး။ သူ႔ကိုျပဳစုတာက
လူေတြ မဟုတ္ဘူး ေတာဆင္ရိုင္းေတြက သူတို႔ကို ျပဳစုေနတာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔ေမတၱာက တအားေကာင္းတာကိုး။ ဆင္ေတြရဲ႕အလုပ္အေကၽြးကိုခံၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီမွာပဲ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတယ္။
သို႔ေသာ္ ပရိနိဗၺာန္ စံခါနီးေလးကိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကို လာကန္ေတာ့သြားေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးကန္ေတာ့တဲ့အေနနဲ႔ လာဝန္ခ်ကန္ေတာ့သြားတယ္။ အဲ့ဒီမွတ္တမ္းေတြကေတာ့ သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ေကာ႑ညသုတ္-ဆိုတာ အဲ့ဒီမွာ မွတ္တမ္းေတြ ရိွတယ္။
အရွင္ေကာ႑ည ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ ဘယ္လိုပရိနိဗၺာန္စံတုန္းဆိုေတာ့ ထိုင္လ်က္ သမာပတ္ေတြ ဝင္စားၿပီးေတာ့ ထိုင္လ်က္ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။
အခုေခတ္ကေတာ့ ေသတာလိုက္ၾကည့္ၿပီးေတာ့
လက္ယာဘက္ေစာင္းရင္ အရိယာတို႔ဘာတို႔ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ။ အကုန္လံုး ပံုေသမမွတ္ရဘူး ဒီကိစၥေတြက သူေစာင္းခ်င္တဲ့ဘက္ ေစာင္းမွာပဲ ေလးတဲ့ဘက္ေစာင္းမွာပဲ။ အဲ့ဒါနဲ႔ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရဘူးဆိုတာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ရဟႏၲာေတြေတာင္မွပဲ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာ။ ထိုင္လ်က္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာ ရိွတယ္။
ဘယ္လိုလို႔ လက္ယာဘက္ေစာင္းသြားမွာတုန္း။ တခ်ဳိ႕က အဲ့ဒါေတြ လိုက္ၿပီးေတာ့ ေအာ္ ဘယ္ဖက္ေစာင္းေသတာတုန္း ဒီလိုစာထဲလည္း မရိွပါဘူး။ ဘယ္သူကစေျပာလဲ မသိဘူးဒါေတြ။ အရပ္ထဲမွာေျပာတာေတြ စာထဲမွာမရိွတဲ့အေၾကာင္း ထည့္ေျပာျပတာ။
သူျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္။ မျဖစ္ခ်င္လည္းမျဖစ္ဘူး။ ဒါေတြက Evidence မျဖစ္သင့္ဘူး။
ေနာက္ရိွေသးတယ္။
ေသသြားၿပီးေတာ့ ေပ်ာ့ေနတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔
တရားထူးတရားျမတ္ရတယ္။ ရဟႏၲာပဲ ဒါလည္း
မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီဟာလည္း အဓိကမဟုတ္ဘူး။
ဒါက လူ႔ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္။ ပူတိဂတၱ တိႆမေထရ္ -ဆိုတာ တကိုယ္လံုးေရာဂါျဖစ္ျပီးေတာ့ ပုပ္ပြျပီးေတာ့ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတာပဲ။ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးႏွင့္တကြ ရဟႏၲာႀကီးပဲ။
အဲ့ဒီေတာ့ ဒီရုပ္နဲ႔ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ Evidence ရွာတာ မမွန္ဘူး- လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ အက်င့္ ႏွလံုးသြင္းတရားနဲ႔ပဲ လိုက္ျပီး စဥ္းစားရမယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ မွားမွားယြင္းယြင္းေတြ အမ်ားၾကီးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အေပၚယံကို မၾကည့္သင့္ဘူးလို႔။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြက အကုန္လုပ္လို႔ ရတယ္ေလ။
ဓာတ္ေတာ္ေတြ က်ေအာင္လုပ္လို႔ ရတယ္။ Chemical နဲ႔ ဓာတ္ေတာ္က်ေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္။
လုပ္ေနတဲ့သူေတြလည္း ရိွပံုရတယ္ ၾကည့္ရတာ။ အဲ့ဒီေတာ့ က်သည္ျဖစ္ေစ မက်သည္ျဖစ္ေစ ၾကည္ညိဳထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ၾကည္ညိဳေလးစား။
ဓာတ္ေတာ္မက်လို႔လည္း မျပစ္မွားေလနဲ႔။
ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ထူးဆန္းအံၾသဖြယ္ကို လုပ္မျပရဘူးလို႔ ေဟာထားတာ ရိွတယ္။ ဘာျပဳလို႔တုန္းဆိုေတာ့ ေလာကမွာ မ်က္လွည့္အတတ္
ေတြအမ်ားႀကီးရိွတယ္တဲ့။ ဘုန္းႀကီးတို႔ေဟာထားတယ္ "အစြမ္းတန္ခိုးမ်ားနဲ႔သာသနာ" ဆိုတာ ဒါ သတိထားစရာေတြ ေဟာထားတာ။
ဣဒၶိပါဋိဟာရိယ၊ အာေဒသနာပါဋိဟာရိယ၊
အႏုသာသနီပါဋိဟာရိယ ဆိုျပီး (၃)မ်ဳိးရိွတဲ့ အထဲမယ္ တန္ခိုးမျပရဘူး။ ဣဒၶိပါဋိဟာရိယ၊ အာေဒသနာပါဋိဟာရိယ၊ မျပရဘူး။ အႏုသာသနီပါဋိဟာရိယ - ဆံုးမ သြန္သင္မႈကိုသာ ျပဳရမယ္လို႔။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို ဆံုးမထားတာ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ စိႏၲာမဏိ-အတတ္ပညာေတြ
ရိွတယ္တဲ့ သူမ်ားစိတ္ကို သိတဲ့အတတ္ေတြ။ ေတာ္ၾကာက်ေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးေတာ့ တကယ္ရဟႏၲာျဖစ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္က မစဥ္းစားလို႔ျဖစ္ေစ မဆင္ျခင္လို႔ျဖစ္ေစ မသိဘူးဆိုရင္ အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ကိုသြားျပစ္မွား
ေတာ့မွာေပါ့။ သူမ်ားစိတ္ကို သိမႈ မသိမႈနဲ႔ ရဟႏၲာကို သြားတိုင္းတာလို႔ရိွရင္ တကယ့္ရဟႏၲာႀကီးက မသိဘူးဆိုရင္ ျပစ္မွားကုန္ေတာ့မွာေပါ့။ ဥပမာ-မယ္ တန္ခိုးမရိွတဲ့ ရဟႏၲာတို႔ သြားၿပီး ျပစ္မွားမိေတာ့မွာေပါ့။
ေနာက္တစ္ခါ အခုေခတ္လူေတြေျပာေနသလို
ေနထိုင္တဲ့အခ်ိန္ေလးကို ဒီဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ အေနအထိုင္ေကာင္းတယ္။ အက်င့္ေကာင္းတယ္
သို႔ေသာ္ ပ်ံလြန္မူတဲ့အခါ ညာဘက္မေစာင္းပဲ ဘယ္ဘက္ေစာင္းသြားတယ္ဆိုၿပီး သြားျပစ္မွားရင္လည္း ဒုကၡေရာက္မွာပဲ။ သူေစာင္းခ်င္တဲ့ဘက္ ေစာင္းမွာေပါ့ ဒါကေတာ့။
ျမတ္စြာဘုရားသာ က်ိန္းတဲ့အခါ ဘယ္ဘက္ေစာင္းအိပ္တယ္ဆိုတာ အတိအက်ရိွတာ။ က်န္တဲ့ရဟႏၲာေတြက ထိုင္လ်က္ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ရိွတယ္။ မတ္တပ္ရပ္ပ်ံေတာ္မူတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ရိွတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ ေစာင္းမွာတုန္း အဲ့ဒီက်ေတာ့။
အရွင္ေကာ႑ည-ဆို ထိုင္လ်က္ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတာေလ။ အရွင္အာနႏၵာဆို ဘယ္ဘက္ေစာင္းလို႔ရမွာတုန္း ေကာင္းကင္မွာ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတာ။ ကဲ ဘယ္လိုလုပ္ လက္ယာဘက္ေတြ ေျပာလို႔ရမွာတုန္း။
ဒါေတြဟာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ သိထားဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ဒါေတြက Evidence မျဖစ္သင့္ဘူး။ သာဓက မျဖစ္သင့္ဘူး။ တရားထူးတရားျမတ္ရျခင္းရဲ႕
သာဓက-မျဖစ္သင့္ဘူး။ တရားထူး တရားျမတ္ရျခင္းရဲ႕ သာဓက-က သူေတာ္ သူျမတ္တို႔ရဲ႕ ႏွလံုးအိမ္မွာဘာေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ အဓိက။
တစ္ခါတုန္းက ဘုန္းႀကီးတို႔နဲ႔အလြန္ရင္းႏွီးတဲ့
ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ အိႏၵိယသြားတဲ့အခါ ဗုဒၶဂါယာမွာ- ဟိုနားက ေျမေလးေကာက္ ခဲေလးေကာက္နဲ႔ သယ္လာတာ။ "ဒကာႀကီးလို႔ ဒါေတြဘာလို႔ေကာက္ေနတာလဲ" လို႔ဆိုေတာ့ ဟာ ဒီေျမေတြက အင္မတန္ထူးတယ္-တဲ့။ အမေလး ကုလားမစင္ စြန္႔ထားတဲ့ ေျမေတြလို႔ ဒီနားက။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားပဲ
က်င့္ပါလို႔ ဒီရုပ္ဝတၳဳေတြကို မကိုးကြယ္စမ္းပါနဲ႔လို႔ေျပာရတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က အဲ့လိုေတြ ဂဂၤါျမစ္ေရဆိုျပီး မွာတဲ့သူက ရိွေသးတယ္။
တစ္ခါတုန္းက အဲ့ဒီက ပါဠိပါေမာကၡႀကီးတစ္ေယာက္ဆံုးေတာ့ သူက ဗုဒၶဘာသာ။ သူဆံုးေတာ့ ဘုန္းၾကီးကို ညသန္းေကာင္ႀကီးလာႏႈိးတယ္။ သြားၿပီးေတာ့ ပရိတ္ေတြဘာေတြ သြားရြတ္ေပးရတယ္ သူ႔ကို။
သြားရြတ္ေပးေတာ့ မနက္က်ေတာ့ သူတို႔အိမ္ကလည္း ဂဂၤါျမစ္ထဲသြားျပီး မ်က္ႏွာသစ္တယ္။ အိုး မ်က္ႏွာသစ္ဖို႔ ေနေနသာသာ ေျခေတာင္မေဆးခ်င္ဘူး။
ျမင္ထားတာက အေလာင္းေကာင္ေတြ ျမစ္ထဲခ်ၿပီး ေမ်ာခ်တာက ခနခန ေတြ႕ေနရတာ။ ေရေတြကလည္း ေနာက္က်ိလို႔။ အဲ့ဒီေတာ့ ဒီဂဂၤါျမစ္ေရရဲ႕ အစြမ္းထက္တယ္တို႔ ဘာတို႔ ဒီလို ယူဆတာက သူတို႔ Brahman ေတြရဲ႕ အယူအဆသာျဖစ္တယ္ေပါ့။
Holy water ဆိုၿပီးေတာ့ ရုပ္ဝတၳဳကိုယံုၾကည္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။
ဗမာျပည္မွာ တစ္ခါတုန္းက စစ္ကိုင္းက ဧရာဝတီျမစ္ေရဟာ တန္ခိုးႀကီးတယ္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ကသည္းစစ္တပ္ကေန လာတိုက္ဖူးတယ္။ အဲ့ဒီေရကိုရခ်င္လို႔ လာတိုက္တာ။ လာတိုက္ၿပီး ေရယူၿပီး ျပန္သြားၾကတယ္။ ဘယ္ဧရာဝတီျမစ္ေရ အဲ့ဒီလိုသာ တန္ခိုးၾကီးမယ္ဆိုရင္ ျမစ္ေရေၾကာင့္ သန႔္ရွင္းမယ္ဆိုရင္ ေရထဲက ငါးေတြအကုန္ နတ္ျပည္ေရာက္ၾကမယ္။
လူဆိုတာတခါတေလ မစဥ္းစားႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆင္ျခင္မႈဟာ သိပ္ကိုအေရးႀကီးတယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ အစြန္းမေရာက္သင့္ဘူး။
ဒါ စပ္မိလို႔ေျပာတာ။ အရွင္ေကာ႑ညက ထိုင္လ်က္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ လက္ယာဘက္ေတြ က်ယ္ေလာင္ က်ယ္ေလာင္ေျပာလာလို႔ရိွရင္ ဒါေတြက Evidence မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။ ရဟႏၲာျဖစ္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းဆိုတာ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။
ဥပမာတစ္ခုေျပာျပမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ တည္ေဆာက္ပံုနဲ႔ စၾကဝေတးမင္းရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္ပံုအတူတူပဲ။ အတူတူဆိုတာ
အရိုးေတြက ကြင္းဆက္ေတြ။ ပေစၥကဗုဒၶက်ေတာ့
ခ်ိတ္ဆက္-ရဟႏၲာက်ေတာ့ သာမန္ပဲ။ အဲ့ဒါကို အမွတ္လြဲၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာ-ကို ခ်ိတ္ဆက္လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ စာထဲပါတာ အဲ့လိုပါတာ မဟုတ္ဘူး။
ပေစၥကဗုဒၶါကမွ ခ်ိတ္ဆက္- ဘုရားတို႔ စၾကာမင္းတို႔ၾကေတာ့ ကြင္းဆက္- ဒီလို ဆိုတာ။ အဲ့ဒီေတာ့ စၾကာမင္းအရိုးေတြ႕ၿပီး ဒါ ဘုရားအရိုးလို႔ ဘယ္သတ္မွတ္လို႔ ရပါ့မတုန္း။ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္မႈသာ တူတာ။ စၾကာမင္းက ဘုရားျဖစ္တာမွ မဟုတ္တာ။
သို႔ေသာ္ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္မႈက ဘုရားနဲ႔ သြားတူတယ္ေလ။ သူလည္း ဘုန္းကဲပါရမီရွင္ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သြားတူတာရိွတယ္ေပါ့။
အဲ့ဒီေတာ့ အရိယာနဲ႔တူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ မရိွႏိုင္ဘူးလား။ ရိွတယ္ေလ။ ဒီရုပ္ေတြဟာ ကံၾကမၼာနဲ႔ဆိုင္တယ္။ ရုပ္တည္ေဆာက္မႈေတြဟာ။ အဲ့ဒီရုပ္တည္ေဆာက္တာနဲ႔ပဲ ဒါရဟႏၲာျဖစ္ရမယ္လို႔ သြားတြက္လို႔ မရဘူးေလ။ သူ႔ရဲ႕အက်င့္နဲ႔သာ ပတ္သက္တယ္။
_________________________
[ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ]
အျငင္းပြားသူတို႕၏ အတြင္းေရးမ်ား တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

No comments:

Post a Comment