“ သီတင္းကၽြတ္ (သုိ႔မဟုတ္) ခြင့္လႊတ္ျခင္းေတြ ထုံလြမ္းေသာ အခ်ိန္အခါ“
================================================
မၾကာခင္သီတင္းကၽြတ္ကာလေရာက္ေတာ့မည္။သီတင္းကၽြတ္
ဆုိသည္ကား ယခုအခါ လူေတြက ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲက်င္းပသည့္ အခ်ိန္ကာလ ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူႀကီးသူမေတြကုိလုိက္လံကန္ေတာ့ၿပီးမုန္ဖုိး ေတာင္းၾကသည့္ အခါဟု သာ ျမင္ၾကေတာ့သည္။ ဒီလုိျမင္လုိ႔ ယေန႔ေခတ္ကေလးႏွင့္ လူငယ္ေတြကုိ သိပ္အျပစ္ေတာ့မဆုိသာ။လက္ရွိေခတ္ကာလအခ်ိန္ကာလ အရ ဘာသာေရးႏွင့္ေ၀းေနသည့္ လူငယ္လူရြယ္ကမ်ားေနသလုိ ယခု လူၾကီး အရြယ္ေတြကုိယ္တုိင္ သီတင္းကၽြတ္ျဖစ္ေပၚလာပုံႏွင့္ ဘာသာေရး အရ ဘယ္ေလာက္ ျမင့္ျမတ္သည့္ကာလဆုိတာကုိသိၾကသူကနည္းသည္။ ဒီေတာ့ ဘာသာေရးအရ အဓိပၸါယ္ထူးျခားလြန္းသည့္ သည္ကာလကုိ တန္ဖုိးထားသူနည္းလာသည္က မထူူးဆန္း။
တစ္ကယ္ေတာ့ သီတင္းကၽြတ္ကာလဆုိသည္မွာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ ၀င္မ်ားအတြက္ ေန႕ထူး ေန႕ျမတ္၊ မိဘေမတၱာကုိ သုံးေလာက ထြဋ္ထား ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကုိယ္တုိင္ မိခင္ေက်းဇူးကုိ ဆပ္သည့္ အခ်ိန္ အခါ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶစာေပမ်ားအရ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္ သတၱမ၀ါကို တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္တြင္ ၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီး မယ္ေတာ္ သႏၲဳႆိ တ နတ္သား ကို မိဘေက်းဇူး ဆပ္သည့္ အေနျဖင့္ တာ၀တႎတာ နတ္ျပည္ ရွိ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ ျဖာထက္တြင္ ဓမၼ သဂၤ ဏီ က်မ္း၊ ၀ိဘင္းက်မ္း၊ ဓာတုကထာက်မ္း ၊ ပုဂၢလပညတ္က်မ္း၊ကထာ ၀တၳဳက်မ္း၊ ယမိုက္က်မ္း၊ပ႒ာန္းက်မ္းစသည့္အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္းကုိ
ေဟာၾကားခဲ့ကာစၾက၀ဠာ ေနရာအႏံွ ့မွနတ္ၿဗဟၼာအေပါင္းတို ့အား
ေျခြခြ်တ္ခဲ့ သည္။ သီတင္းကြ်တ္ လၿပည့္ေန ့ ေရာက္ ေသာအခါ ဘုရားရွင္ သည္ နတ္ၿဗဟၼာ အေပါင္းၿခံရံကာ ေရႊေစာင္း တန္း၊ ေငြေစာင္း တန္း၊ ပတၱၿမား ေစာင္း တန္းမ်ားၿဖင့္ စီခ်ယ္အပ္ေသာ ရတနာေစာင္းတန္းၿဖင့္ လူ ့ၿပည္ၿဖစ္ ေသာ သကၤႆ နဂိုရ္ ျပည္သို ့ၿပန္လည္ဆင္းသက္ၾကြၿမန္းေတာ္မူ သည္။
ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ၾကြျမန္းလာသည္ကို ရည္စူးၿပီး ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ဆီမီးထြန္း ပူေဇာ္သည့္ အစဥ္အလာမွာ ေရွးမွ မၾကာေသး ခင္ ကာလအထိ အထင္အရွားရွိခဲ့သည္။ ထုိေန႔ကုိ တာ၀တိ ံ သာနတ္ျပည္တြင္ အဘိဓမၼာခုႏွစ္က်မ္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး လူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္မူသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳလွ်က္ “အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔” ဟု လည္း သတ္မွတ္ကာ အဘိဓမၼာ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ယခင္က ၿမိဳ႕ရြာ အႏွံ႔က်င္းပခဲ့ၾကသည္။
တျခားေသာ အဆုိအရ ဘုရားရွင္ တာ၀တႎသာမွ ဆင္းသက္ေတာ္ မူေသာအခါ လက်ာၤ ဘက္ ေရႊေစာင္းတန္းတြင္ နတ္ေဒ၀တာမ်ား၊ လက္၀ဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းတြင္ ျဗဟၼာမ်ား ျခံရံ ကာ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ အလယ္ ပတၱျမားေစာင္း တန္းျဖင့္ ဆင္းသက္ေတာ္မူလာသည့္ ဘုရားရွင္ ၏ တုႏႈိင္းဖြယ္မရွိ တင့္တယ္ျပည့္စံု ေသာ အသေရေတာ္ကို ဖူးျမင္ၾက ရေသာ အခါ ဘုရားကိုအားက်၊ ဘုရားျဖစ္ခ်င္ စိတ္ေတြ ေပၚလာကာ ဘုရား ဆုကိုဖူးၾကသူတုိင္း ေတာင္းမိၾကသျဖင့္“ဘုရားဆုပန္ေန႔”ဟုလည္း ေခၚၾကသည္။
အဆုိပါသီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ၀ါတြင္းသံုးလကုန္ဆံုးကာ ရပ္ေ၀းသြားခြင့္မရသည့္ စသည့္ ၀ါတြင္းကာလ ေစာင့္ထိန္းရသည့္ သိကၡာ ပုဒ္ မ်ားကုိ ကၽြတ္လြတ္ေသာေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ၀ါဆုိ ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တုိ႔ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္သြားလာ သီတင္း သံုး ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးကို ရရွိၾကသလုိ ၀ါဆိုၾကသည့္ သံဃာမ်ား အတြက္ အလြန္အက်ိဳးထူးေသာ ကထိန္အလွဴကို ခံယူထုိက္ေသာ အခြင့္ အေရး လည္း ရရွိၾကသည့္ ကာလျဖစ္သည္။
ဤကာလတြင္ ၀ါဆုိခဲ့ၾကသည့္ ရဟန္းသံဃာတုိ႔ ၀ါတြင္းကာလ အတြင္း သံဃာအခ်င္းခ်င္း ျမင္မွား ယုံမွားသံယတုိ႔ ေခ်ဖ်က္သည့္ ‘ပဝါရဏာပြဲ’ ကုိ ျပဳလုပ္ရသည္။ ‘ပဝါရဏာ’ ဆုိသည္မွာ ‘ဖိတ္ၾကားျခင္း’ ဟု အဓိပၸာယ္ရသည့္ ပါဠိစကား ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္း ‘ျမင္ရ၍၊ ၾကားရ၍၊ သံသယျဖစ္၍ အျပစ္ ရွိသည္ဟု ထင္ျမင္ပါက အခ်င္းခ်င္း ေျပာ ဆို ဆံုးမေတာ္မူပါ’ဟု ဖိတ္ၾကားျခင္းကုိ‘ပဝါရဏာ’ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။
‘ပဝါရဏာ’ျပဳသည့္အခါ ၀ါဆုိခဲ့သည့္ ေက်ာင္းတိုက္တြင္းရွိ သံဃာအားလံုး သိမ္ထဲတြင္ စု႐ုံးေနရာယူရ ကာ သံဃာတစ္ပါးပါးက “အရွင္ဘုရားတို႔ .. သံဃာေတာ္သည္ တပည့္ေတာ္ ၏ စကားကို နားစိုက္ေတာ္မူပါ။ ယေန႔ ပဝါရဏာျပဳရ မည့္ေန႔ ျဖစ္ပါသည္။ သံဃာေတာ္မ်ား ညီလွ်င္ ပဝါရဏာ ျျပဳၾက ပါစို႔” ဟု သံဃာ အားလံုး အား အသိေပးၿပီးရသည္။
ထုိအခါ သံဃာထဲမွ အႀကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္၊ သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းထိုင္ ပုဂၢိဳလ္ က စ၍ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ လက္အုပ္ခ်ီ မိုးကာ “ ငါ့ရွင္တို႔ … ျမင္ျခင္း၊ ၾကားျခင္း၊ သံသယျဖစ္ျခင္း သံုးမ်ိဳးျဖင့္ သံဃာအား ဖိတ္ၾကား ပါ၏။ တပည့္ေတာ္ကို သနားေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေသာ အားျဖင့္ မထိန္ မခ်န္ အမွန္အတိုင္း ေျပာဆို ဆံုးမၾကပါ။ မိမိ အျပစ္ကို သိျမင္ရလွ်င္ ကုစား ပါမည္” ဟု သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ သိမ္အတြင္းရွိ သံဃာ အားလံုး ကုိ ဖိတ္ၾကား ေလွ်ာက္ထားရသည္။
ထို႔ေနာက္ အဆုိပါ အတုိင္း ဝါစဥ္ အလိုက္ သံဃာေတာ္အားလံုး အငယ္ ဆံုး ရဟန္းသံဃာအထိ ေလွ်ာက္ထား ရကာ ရဟန္းသံဃာမ်ား တစ္စံုတစ္ရာအျပစ္ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုၫႊန္ျပၾကျခင္း ျဖင့္
ျခင္းျဖင့္‘ပဝါရဏာ’ျပဳၾကရသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သဃာအခ်င္းခ်င္း ျပဳျပင္ ထိန္း သိမ္းႏိုင္သည့္ မြန္ျမတ္ ေသာ အခ်ိန္ကာလလည္းျဖစ္သည္။
ဤကာလတြင္ ဝါတြင္း သံုးလ ဝါဆို ဝါကပ္ေတာ္ မူခဲ့ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ားအား ကထိန္သကၤန္း ခံယူခြင့္ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္က သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ အထိ တစ္လ အတြင္း ခြင့္ျပဳ ခဲ့ထား သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ မွာ ကာလဒါန အျဖစ္ ကထိန္ သကၤန္း ကုိ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ သူ႔ထက္ငါဦး ျပဳလုပ္လႉဒါန္းခြင့္ ရွိသည့္ကာလျဖစ္သည္။ထုိ႔ျပင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ တစ္ဝါတြင္းလံုး တာဝတႎသာ နတ္ျပည္ သို႔ ႂကြေရာက္ေတာ္ မူ၍ မယ္ေတာ္ မိနတ္သား အား ႏို႔ဖိုး ဆပ္ေဒသနာ ေဟာၾကား၍ ေက်းဇူးဆပ္ေတာ္မူပံု ကို စံထား ကာ ဤသီတင္း ကၽြတ္လ ျပည့္ အခါေတာ္ေန႔တြင္ ရဟန္းသံဃာ ၊ မိဘ ဆရာသမားႏွင့္ အသက္ ဂုဏ္သိကၡာႀကီးရင့္သူတို႔ကို ကန္ေတာ့ ျခင္းျဖင့္ ‘ဝါကၽြတ္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲ’ ကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶ ဘာသာ၀င္တုိင္း ျပဳလုပ္ေလ့ ရွိၾကသည္။
ထုိသုိ႔ ဝါကၽြတ္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရာတြင္ မိဘနဲ႔တကြ လူႀကိီးသူမ မ်ားကုိ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံတို႔ျဖင့္ ပစ္မွားခဲ့သည္ရွိေသာ္ ခြင့္လႊတ္ ရန္ လက္အုပ္ခ်ီကာ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့ႀကသည္။ ကန္ေတာ့ခံ ရ သည့္ လူႀကီးမိဘမ်ားကလည္း ငါ့သား၊ငါ့သမီးငါ့တူငါ့ေျမး၊ငါ့ညီငါ့ညီမ ဘုန္းႀကီးပါေစ ၊ အသက္ရွည္ပါေစ အႏၱရာယ္မ်ဳိး ၉၆ ပါးကင္းႀကပါေစ၊ေျပာ မွားဆုိမွား ႀကံမွားသမွ် အျပစ္ရွိက ပိန္းၾကာ ဖတ္ေပၚေရမတင္ သကဲ့သုိ႔ လ်င္ျမန္စြာေလ်ာက် ေပ်ာက္ကင္းပါေစ ဟု ဆုေပးၾကသည္။
ဤကားဘာသာေရးအရ ထူးျမတ္သည့္ သီတင္းကၽြတ္ကာလ ၏ တန္ဖုိးျဖစ္သည္။ သီတင္းကၽြတ္ကာလမွာ ေလာကီအျမင္တြင္တျခားေသာ အဓိပၸါယ္ကုိလည္း ေဆာင္ေနေသးသည္။ေရွးၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား၌
သီတင္းကြ်တ္ လကို `သႏ ၱဴလ´ ဟု ေရးထိုး ၾကသည္။ ဤလမွာ ၾကယ္တာ ရာ နကၡတ္တို ့ စုေ၀း ေသာမိုးကာလအျဖစ္ ၊ေတာင္သူလယ္သမား တို႕ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာစပါးပင္မ်ားသန္စြမ္းစြာ ေထာင္မတ္ ေသာလအျဖစ္ ေရွးလူ ပညာရိွမ်ားက ဖြင့္ဆို ၾကသည္။ သီတင္းကြ်တ္လမွာ ၿမန္မာ ၁၂ လရာသီ တြင္ သတၱမေျမာက္လျဖစ္ၿပီး ၀ါတြင္းသုံး လတာ ကာလ ၏ ေနာက္ဆံုး လလည္း ၿဖစ္သည္။ သီတင္းကၽြတ္ကာလ၏ ရာသီခြင္မွာ တူရာသီ ျဖစ္ျပီး၊ နကၡတ္အရ အႆ၀ တီ ၾကယ္ႏွင့္ လမင္းတို ့စန္းယွဥ္ကာ မြန္း တည့္သည္။ ရာသီ အမွတ္တံဆိပ္မွာခ်ိန္ခြင္ရုပ္ျဖစ္သည္။ ရာသီပန္းမွာ ၾကာၿဖဴပန္းၿဖစ္ၿပီး ထုိကာလတြင္ ႀကာမ်ိဳးငါးပါးစုံစုံလင္လင္ပြင့္ႀကသည္ ။ ေရွးအေခၚ ‘ သန္တူလ’၊ယခုအေခၚ‘သီတင္းကၽြတ္လ’တြင္ဘာသာေရးႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ ေသာ ပြဲေတာ္မ်ားကုိ ေ႐ွးမင္းမ်ား လက္ထက္မွ ယေန႔တိုင္ ‘ ၿမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်း မႈတစ္ရပ္’အေနျဖင့္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။သုိ႕ေသာ္ယခုအခါတြင္ ေတာလည္း ေတာအေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕လည္း ၿမိဳ႕အေလွ်ာက္ ယခင္ကထက္ စည္ကားမႈ နည္းလာကာ တျခားေသာ ေပ်ာ္ပြဲရြင္ပြဲမ်ားက တစတစဖုံးလႊမ္း လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ သည္။
ဗုဒၶစာေပလာသီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္ေပၚလာရသည့္
အေၾကာင္း အရာကုိ သိသူပင္ နည္းလာၿပီ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ စဥ္၈၀ ေက်ာ္ခုႏွစ္မ်ားကသီတင္းကၽြတ္ဆုိသည္မွာတေမ့တေမာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ရသည္အခ်ိန္ကာလျဖစ္သည္။ထုိအခ်ိန္အခါကလူငယ္လူရြယ္မ်ား၊လူႀကီးသူမ မ်ားမွာ ဘာသာေရး အဆုံးအမ ေအာက္၊ သိကၡာပုဒ္ေစာင့္ထိန္းေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား၏ဆုိဆုံးမသည့္ ၾသ၀ါဒအတုိင္း ရုိးရွင္းစြာေနထုိင္ကာ အစဥ္အလာအတုိင္းေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။
ထုိ၀ါတြင္းကာလတြင္ ေရွးထုံးအတုိင္း အုိးအိမ္မထူေထာင္သလုိ၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားလည္း ၀ါပန္ကာ တစ္ရပ္တစ္ပါးမသြားၾကသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင္ရသည့္ တစ္ရပ္တစ္ပါးသြားခြင့္ရသည့္ ၀ါကၽြတ္ခ်ိန္၊ သီတင္းကာလကၽြတ္ေသာ ဤအခ်ိန္ကာလကုိေစာင့္ ကာ ျပဳဖြယ္ ကိစၥမ်ား ကုိ ျပဳၾကရသည္အထိ သျဖင့္ သီတင္းကၽြတ္ကာလက တန္ဖုိးၾကီးျမတ္ လွသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဤသုိ႔မဟုတ္။ေခတ္ကာလေျပာင္းလဲလာမႈ ၊ဘာသာေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးေရာ ယွက္ႏြယ္လာမႈ ၊တားျမစ္ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ မႈမ်ား ရွိလာမႈတုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးအရ တန္ဖုိးႀကီးႀကီးျမင့္လွေသာ သီတင္းကၽြတ္အခါသမယမွာတန္ဘုိးယုတ္ေလ်ာ့လာခဲ့သည္။ထုိအေျခအေနက ေကာင္းသည့္အစဥ္အ လာ ေတာ့ မဟုတ္။ယခုဆုိ ဘုရားရွင္ တာ၀တိ ံသာမွ ဆင္းလာသည္ကုိ ပူေဇာ္သည့္ အေနျဖင့္ ဆီမီးထြန္းကာ ပူေဇာ္ၾကသည့္ အစဥ္အလာကုိ လမ္းတုိင္း ရပ္ကြက္တုိင္းတြင္ မေတြ႕ရႏုိင္ေသာ္လည္း၀ါကြ်တ္အထိမ္းအမွတ္ ေသာက္ၾကစားၾကေပ်ာ္ပါး
ၾကသည္ကုိ ေျပာင္းလဲေတြ႕ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔အတူ ေကာင္းျမတ္သည့္ အစဥ္အလာျဖစ္ေသာ သားသမီးက မိဘကုိ ကန္ေတာ့သည့္ ၊ညီႏွင့္ညီမ က အစ္ကုိအစ္မကုိ ကန္႔ေတာ့သည့္ တူတ/တူမေတြက ဦးေလးဘႀကီးကုိ ကန္ေတာ့ၾကသည့္ ႀကီးသူက ငယ္သူ ကုိ ကန္ေတာ့သည့္ တပည့္က ဆရာကုိ ကန္ေတာ့သည့္ အဓိပၸါယ္ သည္လည္း တစ္ႏွစ္တာလုံး သိ၍ျဖစ္ေစ မသိ၍ျဖစ္ေစ က်ဴးလြန္မိသမွ် ကုိ ေျပေပ်ာက္ေစရန္ ကန္႔ေတာ့သည့္ ေလးနက္သည့္ အဓိပၸါယ္မွ ၀တ္ေက် တန္းေက် ကန္႔ေတာ့ က်သည့္ မေကာင္းတတ္လုိ႔ ကန္ေတာ့က်သည့္ အေျခအေနသုိ႔ တေျဖးေျဖး ေျပာင္းလဲ လာေနသည္ ကုိ ေတြေနရၿပီျဖစ္ သည္။တစ္ကယ္ကသီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႕ဆုိသည္ကား ေလာကုတၱရာအရ မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္သည့္ေန႔၊ဘုရားဆုပန္ေန႕၊အဘိဓမၼာ ခုႏွစ္က်မ္း ကုိကုန္စင္ေအာင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ ေန႔ ၊၀ါဆုိ ရဟန္းသံဃာတုိ႔ ပ၀ါရဏာ ျပဳသည့္ေန႔ ၊ကထိန္ဦးကထိန္ဖ်ားခင္းခြင့္ရသည့္ေန႔ စသည့္ အဓိပၸါယ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်မ္းေနသည့္ ေန႕ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔ ေလာကီေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာတြင္ အထြဋ္အျမတ္ထားရသည့္ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔၏ ပုိ၍ ထူးျခားသည့္ ၀ိေသသ လကၡဏာ တစ္ရပ္ မွာ တစ္ဦး၏အျပစ္ကုိ တစ္ဦးက ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးသည့္ ခႊင့္လႊတ္ျခင္း ေတြ ထုံလႊမ္းေသာ ေန႔ဆုိသည္က မမွားႏုိင္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ သီတင္းကၽြတ္ဆုိသည္က ခြင့္လႊတ္ျခင္းေတြ ထုံလႊမ္း ေသာ ေန႔ ျဖစ္ဖုိ႔ က အခြင့္အလမ္းနည္းလာၿပီျဖစ္သည္။လူေတြ ဘာသာတရားအားနည္းလာသည့္အခါ ၊သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ အားနည္း လာသည္ အခါ ၊ဘာသာေရးကုိ ခုတုံးလုပ္ကာ ပုဂၢဳိလ္ေရး ကုိးကြယ္မႈ ကုိေရွ႕တန္းတင္လာသည့္အခါ၊ရုပ္၀တၱဳ ႏွင့္အေပ်ာ္အပါးဘက္အားေကာင္း ေမာင္း သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည့္ အခါ ဘာသာတရားအရ မြန္ျမတ္သည့္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္အခါ သမယ၏ အနက္အဓိပၸါယ္က ေျပာင္းလဲစျပဳ လာခဲ့သည္။ ယခုပင္လွ်င္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေနဆုိသည္က အဘိဓမၼာေန႔၊ မိဘေက်းဇူးဆပ္သည့္ေန႔ ဆုိတာထက္ ေပ်ာ္ဖုိ႔ပါးဖုိ႔က အဓိက အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳၾကသည့္ေန႕ျဖစ္လာေနၿပီျဖစ္သည္။ ယခင္လုိ႔ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏြယ္သည့္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ဳိး ျပန္စည္ကားလာဖုိ႔ ဆုိတာ မေသခ်ာ ေတာ့…။နဂုိရွိရင္းစြဲေလးျဖစ္သည့္ မိဘဘုိးဘြားမ်ားကုိ တရုိတေသ ကန္ေတာ့တာမ်ဳိး ေလး မေပ်ာက္သြားရင္ပင္ ေတာ္လွၿပီ ဟုမွတ္ထင္ရမည္ျဖစ္သည္။ထုိထက္ပုိ၍တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးခြင့္လႊတ္ျခင္း ေတြထုံလႊမ္းဖုိ႔ဆုိတာကဒီေခတ္မွာမလြယ္။နတ္ၿဗဟၼာအေပါင္းၿခံရံကာ ေရႊေစာင္း တန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱၿမားေစာင္းတန္းၿဖင္ ဘုရားရွင္ လူ ့ၿပ ည္ ၿပန္လည္ ဆင္းသက္ၾကြၿမန္းေတာ္မူ သည့္သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ေရာက္ တုိင္း ေသာက္စား ေပ်ာ္ပါး သူေတြ ၊ရန္ျဖစ္သူေတြ ၊အေပ်ာ္လြန္သူေတြ ယခင္ကထက္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပုိမ်ား မလာပါေစႏွင့္ဟုသာ …။
ျဖိဳးေဝလွ
#ဓမၼရတနာ
No comments:
Post a Comment