Thursday, October 25, 2018

အသိ နွင္​့ ျဖစ္​ပ်က္​ဆံုးျခင္​း


အသိ နွင္​့ ျဖစ္​ပ်က္​ဆံုးျခင္​း
💫💫💫💫💫💫💫💫
🔜အသိဆိုတာကို
အဘိဓမၼာသိ​ေလာက္​ကိုပဲ 
အသိလို႔ ထင္​​ေနၾကတာပါ။
စာထဲ​ေပထဲအတိုင္​း တိတိက်က် ဃဂနဏသိတာကိုပဲ
အသိလို႔ထင္​​ေနတတ္​ၾကတာမ်ားပါတယ္​။
🔸တစ္​ကယ္​​ေတာ့
ဒီအသိဟာသညာသိျဖစ္​ၿပီး ၊
သညာသိဆိုတာဟာ
​ေနာက္​ဘဝအထိတည္​တံ့ဖို႔ မဆိုထားနဲ႔
ဇရာဖိစီးတဲ့အခါ မွတ္​ညာဏ္​ဆိုတာဟာ
မ​ေသခင္​ကတည္​းက ကြယ္​ပါၿပီ။
အိုမင္​းလာလို႔ မွတ္​ညာဏ္​​ေတြမ​ေကာင္​းတာ
​ေမ့​ေလ်ာ့တတ္​လာတာဟာ သညာသိ​ေတြ
ပ်က္​ဆီးကုန္​တာပါပဲ။
သညာသိဟာ ပညာသိလို ဝိဇၨာ
ညာဏ္​အလင္​းကို ဖြင္​့မ​ေပးနိုင္​ပါဘူး။
ပညာသိဆိုတာဟာ က်င္​့ႀကံအားထုတ္​မႈ​ေၾကာင္​့
အဝိဇၨာထုကို ထိုး​ေဖာက္​ၿပီးရလာတဲ့အသိျဖစ္​ပါတယ္​။
အဝိဇၨာထုကို ထြင္​း​ေဖာက္​ၿပီး
ခႏၶာအ​ေပၚ ထိုးထြင္​းၿပီးသိတဲ့အသိဟာ သံသရာတစ္​​ေလွ်ာက္​လံုး မပ်က္​ဆီးနိုင္​တဲ့ ဝိဇၨာမ်ိဳး​ေစ့အျဖစ္​ တည္​တန္​႔နိုင္​တဲ့
ရတနာတစ္​ခုပါပဲ။
ပညာသိဟာ နိဗၺာန္​မ​ေရာက္​မျခင္​း
သံသရာတစ္​​ေလွ်ာက္​ ဝိဇၨာမ်ိဳး​ေစ့အျဖစ္​
တည္​တန္​႔ပါတယ္​။
🔹သညာသိဆိုတာဟာ
မ​ေသခင္​ကတည္​းက
ဇရာ႕လက္​ခ်က္​နဲ႔ ပ်က္​ဆီးနိုင္​ပါတယ္​။
🔸ဒါ့​ေၾကာင္​့
သညာသိအတိုင္​း​ေလွ်ာက္​​ေနရင္​
ဝိဇၨာညာဏ္​ရဖို႔ မျဖစ္​နိုင္​ပါဘူး။
🔸ပညာသိနဲ႔​ေလွ်ာက္​မွသာ
မဂ္​ဖိုလ္​ရတဲ့အထိ ဝိဇၨာညာဏ္​အလင္​းကိုရနိုင္​မွာပါ။
ဒံ​ေပါက္​ခ်က္​တတ္​သူနဲစားတဲ့သူလို
ခ်က္​သူက အထဲမွာပါသမွ် ထည္​့ထားတဲ့
အမယ္​​ေတြကိုအကုန္​သိနိုင္​ပါတယ္​။
စားတဲ့သူက ဒါ​ေတြအကုန္​လံုး
သိစရာမလိုပါဘူး၊ စားတာနဲ႔တင္​
အရသာ​ေတြ႕ၿပီး ဗိုက္​ျပည္​့သြားတာပါပဲ။
🔹နာမရူပ
🔹ပစၥယပရိဂၢဟ
🔹အနိစၥ
🔹ဒုကၡ
🔹အနတၲဆိုတာ​ေတြဟာ
အားထုတ္​သူမွာ အလိုအ​ေလ်ာက္​
​ေပၚ​ေပါက္​လာမဲ့၊ အားထုတ္​ရင္​းက​ေန
အလိုလိုထိုးထြင္​းသိျမင္​လာရမဲ့၊
ညာဏ္​မွာ ထင္​ဟပ္​လာမဲ့...
🌠ထင္​ညာဏ္​​ေပၚညာဏ္​​ေတြသာျဖစ္​ပါတယ္​။
က်က္​မွတ္​ၿပီးရလာတဲ့အသိမ်ိဳး
​ေတြ​း​ေတာႀကံဆတဲ့အသိမ်ိဳး မဟုတ္​ပါဘူး။
စာက်က္​လို႔သိထားတဲ့အသိမ်ိဳးကိုမဆိုပါဘူး။
စာထဲမွာသိတဲ့အတိုင္​းကို
လုပ္​ၿပီးရႈမွတ္​ တာမ်ိဳးဆိုရင္​လဲ
သညာသိကို ျပန္​​ေတြးစဥ္​းစားတာမ်ိဳး​ေလာက္​ပဲျဖစ္​မွာပါ။
🌟ညာဏ္​စဥ္​ဆိုတာဟာ
ခႏၶာ့ရဲ႕ယထာဘူတသ​ေဘာျဖစ္​တဲ့
"သခါၤရနဲ႔အနိစၥ" ျဖစ္​ျခင္​းနဲ႔ပ်က္​ျခင္​း
(ဥပါဒ္​ နဲ႔ ဘင္​ )ကိုသာ...
ရႈမွတ္​ပြားမ်ား အားထုတ္​ရင္​းက​ေန၊
တစ္​စ တစ္​စနဲ႔ ​ေသြးရင္​း ထက္​သည္​ထက္​လာတဲ့ဒါးလို
ထက္​ျမက္​လာတဲ့ ညာဏ္​့​ေအာက္​မွာ
ခႏၶာအ​ေပၚ ျမင္​ရတဲ့ အျမင္​​ေတြ
​ေျပာင္​း​ေျပာင္​းသြားတဲ့ ညာဏ္​ရဲ႕
သ​ေဘာသဘာ၀​ေတြအ​ေပၚ
ပညတ္​တင္​ထားတာပါ။
ခႏၶာရဲ႕ ျဖစ္​ျခင္​း သခါၤရနဲ႔
ပ်က္​ျခင္​းအနိစၥကိုပဲ ထပ္​ခ်ပ္​မကြာ
​ေစာင္​့ၾကည္​့ရင္​းက ၊ ခႏၶာရဲ႕ပရမတၲသ​ေဘာ​ေတြကို
ထိုးထြင္​းသိသိလာၿပီး...
ညာဏ္​့​ေအာက္​မွာ အစဥ္​တန္​းၿပီး
အျမင္​​ေတြ ​ေျပာင္​း​ေျပာင္​းၿပီး ထင္​လာ ​ေပၚလာတဲ့
ပရမတၲအသိ​ေတြကို
ညာဏ္​စဥ္​​ေတြအျဖစ္​ အမည္​သညာနဲ႔
ပညတ္​ထားပါတယ္​။
🔜
အတိတ္​က ျပဳခဲ့တဲ့
ကုသိုလ္​ကံ ၊ အကုသိုလ္​ကံ​ေတြ​ေၾကာင္​့ ထင္​​ေပၚ​ေပးရတဲ့
သခါၤရနဲ႔အနိစၥသ​ေဘာ​ေတြကို ရႈမွတ္​ရင္​း ၊
ကံ ကံရဲ႕အ​ေၾကာင္​းသတၲိ​ေတြကုန္​သြားတဲ့အခါ ၊
ရႈညာဏ္​​ေအာက္​မွာအရႈခံ သ​ေဘာသတၲိ​ေတြ
ကုန္​ဆံုးသြားတာပါ။
အရႈခံ သခါၤရသ​ေဘာ​ေတြ
ကုန္​ဆံုးသြားတဲ့အခါ ၊ အသခၤတ နိဗၺာန္​က
ညာဏ္​နဲ႔လာတည့္​ေပးပါတယ္​။
အနိစၥသ​ေဘာ​ေတြကုန္​တဲ့အခါ
နိစၥ နိဗၺာန္​ဟာ ညာဏ္​့​ေအာက္​မွာ ​ေပၚလာတာပါ။
🔹​ေခြး​ေဟာင္​တဲ့ခႏၶာ
🔹အ​ေမ​ေမြး​ေပးတဲ့ခႏၶာ
🔹စာအုပ္​ထဲကကသိတဲ့ခႏၶာ
🔹မ်က္​လံုးျမင္​ခႏၶာ
🔹ကိုင္​ျပ ပုတ္​ျပလို႔ရတဲ့ခႏၶာ
🔹ပညတ္​ခႏၶာႀကီး​ေတြျဖစ္​တဲ့
ကံ​ေပးဝိပါကဝဋ္​ ခႏၶာႀကီးက​ေတာ့
အက်ိဳး​ေပးအျဖစ္​ရိွ​ေနလို႔
သူ႔သ​ေဘာသူ​ေဆာင္​ၿပီး
​ေဖာက္​ျပန္​ ပ်က္​ဆီးလွ်က္​
ျဖစ္​ပ်က္​​လွ်က္​ရိွ​ေနမွာပါပဲ။
🔸ဝိပႆသာနာညာဏ္​နဲ႔ျမင္​ရတဲ့ခႏၶာ
🔸ပရမတၲခႏၶာ
🔸ညာဏ္​ျမင္​ခႏၶာ​ေတြရဲ႕
ထိုးထြင္​းသိျဖစ္​တဲ့ သခါၤရနဲ႔ အနိစၥ
သ​ေဘာညာဏ္​အျမင္​ ျဖစ္​ပ်က္​က​သာ
နိ​ေရာဓသစၥာ ဆိုက္​သြားျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​ဗ်ာ။
🔹တစ္​နည္​းအားျဖင္​့
အလြယ္​တစ္​ကူ နားလည္​​ေအာင္​​ေျပာရရင္​
ျဖစ္​ပ်က္​ဆံုးတယ္​ဆိုတာဟာ
ညာဏ္​ျမင္​ခႏၶာရဲ႕ ျဖစ္​ပ်က္​​ေတြ
ရႈညာဏ္​​ေအာက္​မွာ ဆံုးသြားတာကို
ဆိုလိုတာပါ။
​ေခြး​ေဟာင္​တဲ့ခႏၶာႀကီးရဲ႕
ျဖစ္​ပ်က္​​ေတြ ဆံုးသြားတာကို
ဆိုလိုျခင္​း မဟုတ္​ပါခင္​ဗ်ာ။
.
.
သာယာခ်မ္​း​ေျမ႕ၾကပါ​ေစ။
သစၥာနီ

No comments:

Post a Comment